Allt en tjej vill ha

Originaltitel: What a Girl Wants
Regissör:Dennie Gordon
Utgivningsår:2003

Om Allt en tjej vill ha:

Daphne Reynolds lever ett fritt och självständigt liv i hjärtat av New York. Hennes något bohemiska mamma, sångerskan Libby, älskar henne över allt annat och världen ligger för Daphnes fötter. Ändå känner Daphne att det är något som fattas i hennes liv och hon vet vad det är. Hon är 17 år, men har aldrig fått träffa sin pappa. Ska sanningen fram känner hennes far, Henry Dashwood, inte ens till hennes existens, vilket Daphne nu bestämt sig för att ändra på. Men mötet med Lord Dashwood blir inte riktigt som hon tänkt sig. Han tillhör gräddan av gräddan av den brittiska aristokratin och Daphnes ankomst skapar inte bara rubriker i den brittiska skvallerpressen, det hotar att underminera Lord Dashwoods politiska karriär. Daphne ställs inför ett ultimatum, anpassa sig till det brittiska societetslivet - eller försvinna ur Lord Dashwoods liv. Men en tjej som hela sitt liv lärt sig att hävda sin självständighet ger inte upp utan strid.

Titel: En prinsessas dagbok
Regissör: Andy Cadiff
År: 2004
Genre: Komedi, Romantik
Chasing Liberty

Jonathan Pryce, Kelly Preston, Eileen Atkins, Colin Firth, Amanda Bynes, Anna Chancellor, Christina Cole, Oliver James, Sylvia Syms, Tara Summers, Tom Harper (II), Natalie Bromley, Charlie Beall, Stephanie Lane

Jenny Bicks, Elizabeth Chandler

Drama, Komedi, Familjefilm, Romantik, Äventyr, Fantasy

Diskussioner om Allt en tjej vill ha  (0 diskussioner)
Kommentarer om Allt en tjej vill ha (206 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Merwinna (Anmäl)   12/11 2016
Lite fånig film, men samtidigt fin och djup. Och man får komma ihåg att målgruppen är väldigt unga tjejer. Det skojas hej-vilt med brittiskt överklassliv, och med kontrasterna mellan det och vanligt amerikanskt liv. Colin Firth är helt perfekt som engelsk lord och politiker! Han spelar också väldigt bra - alla känslor där på slutet t.ex.. Huvudpersonen är en söt tjej som ser hälsosam ut, sådär som många amerikanska tonårsflickor gör. Det viktigaste i denna film var dock inte utanverket, utan dotterns ständiga längtan efter sin pappa... som naturligtvis ser likadan ut överallt, även där pappan inte är någon lord eller PM-kandidat. Det här borde alla se, som var med och röstade igenom att ensamstående kvinnor skulle få skaffa barn med insemination! Så här kommer deras döttrar - och söner - också att tråna och längta efter sina pappor!
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
Klockren komedi med bra skådespelare, bra musik och skön humor. Både Colin Firth och Amanda Bynes gör väldigt bra ifrån sig.
Vigggo (Anmäl)   8/1 2015
Blödig film med hemska människor.
Tatty (Anmäl)   7/1 2015
En mjuk och bra film. Gillar den och den duger att se när man inte har nåt att se på.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Allt en tjej vill ha