Allt om min buske

Originaltitel: Allt om min buske
Regissör:Martina Bigert
Utgivningsår:2007

Om Allt om min buske:

Allt om min buske är en sexkomedi i trädgårdsmiljö om oväntade kärleksförbindelser och avgrundsdjup svartsjuka. Det vackra och välbärgade paret Nils och Karin flyttar in med sin dotter Barbro i det exklusiva villaområdet. I huset intill med den botaniska trädgården bor systrarna Isabel och Lily. Systrarna sköter trädgården och livnär sig på att arrangera guidade turer genom den artrika floran. Mötet med systrarna blir omvälvande för Nils och Karin när deras ordnade tillvaro och noggrant formgivna livsstil ställs på ända.

Titel: Naken
Originaltitel: Kill Your Darlings
Regissör: Björne Larson
År: 2006
Kill Your Darlings

Ola Rapace, Maria Kulle, David Dencik, Karin Lithman, Beate Rostin, Amanda Davin, Albin Holmberg, Per Burell, Adam Stone, Henrik Dahl

Maria Thulin, Martina Bigert

Komedi

Sverige

Recension Allt om min buske

- johansk8 sätter betyg 3 och skriver:
Allt om min buske lanserade som en sexkomedi i trädgårdsmiljö. Det är precis vad det är. Men den som tror det handlar om gladporr har hyrt (laddat ned) fel film. Detta är en finstämd relationskomedi med en stor dos romantik i botten.

Recension av Allt om min buske - Läs hela!

Diskussioner om Allt om min buske  (0 diskussioner)
Kommentarer om Allt om min buske (188 st)
Mysharry (Anmäl)   20:57 23/4
Vi älskade den! Inte mycket sex, men härligt urflippad humor, och mycket gladporrkänsla! Vissa saker kändes malplacerade, annat borde utelämnats, och ibland spricker skådespelet och dialogen. Underbart skruvat och utflippat, väldigt osvenskt, och fantastisk humor.
larsen1976 (Anmäl)   21:50 2/1
Den ´tog sig faktiskt lite oå slutet... ´så skruvad att den förtjänar en trea haha...
larsen1976 (Anmäl)   21:13 1/1
Erm.. segt tempo och tråkig story. Kan inte ens räddas av Ola...
HippiePatrik (Anmäl)   19/7 2016
gillar Amx kommentar. Om man inte är pårökt är det en kalokonrulle! Låter som filmen Jånni!
foppa99 (Anmäl)   23/3 2016
den här ska jag aldrig se.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Allt om min buske