Allt om min mamma

Originaltitel: Todo sobre mi madre
Regissör:Pedro Almodóvar
Utgivningsår:1999

Om Allt om min mamma:

Esteban fyller 17 år. Hans stora önskan är att få reda på vem hans okände far är. Hans mamma är dock tveksam till detta, då det för henne är en smärtsam historia.

Titel: Att återvända
Originaltitel: Hable con ella
År: 2002
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Tala med henne
Titel: Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott
Originaltitel: Mujeres al borde de un ataque de nervios
År: 1988
Genre: Drama, Komedi
Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott
Titel: Allt om Eva
Originaltitel: All About Eve
Regissör: Joseph L Mankiewicz
År: 1950
Allt om Eva

Cecilia Roth, Marisa Paredes, Penélope Cruz, Fernando Fernán-Gómez, Antonia San Juan, Fernando Guillén, Rosa María Sardà, Candela Peña, Eloy Azorin, Toni Canto, Carlos Lozano

Pedro Almodóvar

Drama, Komedi

All About My Mother

Spanien, Frankrike
Med i listor: Filmtipsets Topp 250, Oscar för bästa icke-engelskspråkiga film
Diskussioner om Allt om min mamma  (0 diskussioner)
Kommentarer om Allt om min mamma (234 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Har man sett några Almodovar filmer så börjar man känna igen sig. Bisarra människor, sorg, glädje och ett händelseförlopp med oväntade och mycket konstruerade kopplingar mellan de inblandade. Så även här
mgrankvist (Anmäl)   13/12 2015
Jag borde verkligen gilla den här filmen! Men jag har svårt för det teatraliska överspelet, klippen känns så otroligt långsamma och miljöerna och människorna är så otroligt fula. Tom Penelope Cruz är ful! Hur lyckades de egentligen med det? Jag hade nog haft lättare att smälta den om den vore från 40-talet, men filmen är bara 16 år gammal. Storyn är btw helt knäpp, och det känns inte som att det bekräftas någonstans i filmen, vilket gör den enbart surealistisk och icke trovärdig. Jag måste pausa flera gånger när jag tittar på filmen och bara utropa "WAAAT?!?!" och sedan försöka motstå faktumet att jag just nu bara har lust att stänga av den, jag vill se något annat, men hallå detta är ju en kritikerrosad film som fått såååååå mkt kred, kan du inte bara titta klart på den...." Suck. Det blev verkligen enbart en filmläxa. Nu har jag sett den, nu kan jag hänga med i diskussionerna. Men ärligt talat, det kommer dröja innan jag orkar med att se fler av Almodóvars filmer.
Snah (Anmäl)   3/8 2015
Svårt att förstå storheten i denna. Gillar vanligtvis Almodovar, men lätt att förstå att mitt val att inte se denna tidigare varit rätt. Cecilia Roth är dock het. :)
Spöket (Anmäl)   8/6 2015
var är det som är annorlunda med karaktärstyperna?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Allt om min mamma