Almost Famous

Originaltitel: Almost Famous
Regissör:Cameron Crowe
Utgivningsår:2000

Om Almost Famous:

En 15-årig skoltidningsreporter får plötsligt chansen att följa med rockbandet Stillwater på turné och skriva om det för tidningen Rolling Stone.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Jonathan Kahn
År: 1998
Genre: Drama, Romantik
Girl

Patrick Fugit, Billy Crudup, Kate Hudson, Frances McDormand, Fairuza Balk, Noah Taylor, Anna Paquin, Jason Lee, Philip Seymour Hoffman, Jimmy Fallon, Zooey Deschanel, Michael Angarano, Liz Stauber, Olivia Rosewood, Bijou Phillips

Cameron Crowe

Drama, Komedi, Romantik, Roadmovie

Recension Almost Famous

- connya sätter betyg 5 och skriver:
1973. William är 15 år och får i uppgift att skriva en artikel i Rolling Stones efter att några av hans artiklar från skoltidningen blivit uppmärksammade. Han är en ganska vanlig kille, blyg på ett sött sätt och alldeles för snäll för att några tjejer ska bli kära i honom. Ett av hans favoritband är Stillwater och efter ett trevande första möte med bandmedlemmarna följer han med på deras turné....

Recension av Almost Famous - Läs hela!

Med i listor: Fiktiva musiker, Roadmovie Top 50
Diskussioner om Almost Famous  (0 diskussioner)
Kommentarer om Almost Famous (641 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
ingen höjdare
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
En mycket tunn historia med handling förlagd till ett turnerande rockband och en ung musikjournalist som hänger på. Filmen kunde ha lyfts och räddats av musiken men tyvärr är handlingen förlagd till början av 70-talet (1973) alltså till rockens verkliga bottenperiod. Tråk rock’n’roll men med bra foto.
BrutusBeefcake (Anmäl)   23/8 2016
Skönt rock n rollig, men som ändå lämnar en del att önska. Inte helt imponerad av Hudson heller för den delen. (8+/15)
Stygga-Vargen (Anmäl)   20/7 2016
Det har var en av mina favoritfilmer när jag växte upp och den är fortfarande en av mina favoriter. Väldigt bra skådespelare, mycket bra musik och dessutom finns det ju lite sanning i det hela då Cameron Crowe baserar filmen på egna erfarenheter. Den förlängda versionen är bra men bioversionen är klart bäst.
Harkaiden (Anmäl)   21/11 2015
Musiken, känslan, toppskådisar som porträtterar så jävla sköna karaktärer. Ok, mitt betyg är lite biased, men mindre än en femma kan jag bara inte ge ut. Varsågod!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Almost Famous