Betyg idag: 1 140 Besökare idag: 4 641

Originaltitel: Almost Famous
Regissör:Cameron Crowe
Utgivningsår:2000

Om Almost Famous:

En 15-årig skoltidningsreporter får plötsligt chansen att följa med rockbandet Stillwater på turné och skriva om det för tidningen Rolling Stone.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Adam Rifkin
År: 1999
Genre: Komedi, Äventyr
Detroit Rock City

Patrick Fugit, Billy Crudup, Kate Hudson, Frances McDormand, Fairuza Balk, Noah Taylor, Anna Paquin, Jason Lee, Philip Seymour Hoffman, Jimmy Fallon, Zooey Deschanel, Michael Angarano, Liz Stauber, Olivia Rosewood, Bijou Phillips

Cameron Crowe

Drama, Komedi, Romantik, Roadmovie

Recension Almost Famous

- Kiril sätter betyg 2 och skriver:
I denna halvbiografiska skröna följer vi William Miller, en 15 årigt underbarn i San Diego som har musik som sitt stora intresse och skriver recensioner i musiktidningen Cream. När den legendariska tidningen Rolling Stone erbjuder William att skriva en artikel för dem, beslutar han sig för att följa det än så länge relativt okända rockbandet Stillwater på turné för att dokumentera både resan och gruppens...

Recension av Almost Famous - Läs hela!

Med i listor: Fiktiva musiker, Roadmovie Top 50
Diskussioner om Almost Famous  (0 diskussioner)
Kommentarer om Almost Famous (642 st)
Rai (Anmäl)   23/10 2018
Va! Hur kan jag har missat betyg på denna? Riktigt bra film, men som tyvärr kan bli lite seg och långtråkig ibland..
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
ingen höjdare
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
En mycket tunn historia med handling förlagd till ett turnerande rockband och en ung musikjournalist som hänger på. Filmen kunde ha lyfts och räddats av musiken men tyvärr är handlingen förlagd till början av 70-talet (1973) alltså till rockens verkliga bottenperiod. Tråk rock’n’roll men med bra foto.
BrutusBeefcake (Anmäl)   23/8 2016
Skönt rock n rollig, men som ändå lämnar en del att önska. Inte helt imponerad av Hudson heller för den delen. (8+/15)
Stygga-Vargen (Anmäl)   20/7 2016
Det har var en av mina favoritfilmer när jag växte upp och den är fortfarande en av mina favoriter. Väldigt bra skådespelare, mycket bra musik och dessutom finns det ju lite sanning i det hela då Cameron Crowe baserar filmen på egna erfarenheter. Den förlängda versionen är bra men bioversionen är klart bäst.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Almost Famous