Alvin och gänget 2

Originaltitel: Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel
Regissör:Betty Thomas
Utgivningsår:2009

Om Alvin och gänget 2:

De sjungande och talande ekorrarna Alvin, Simon och Theodore är tillbaka. Denna gång blir Alvin och hans gäng tvungna att gå tillbaka till skolan där det för deras del bara blir mer bus, mer sång och ännu fler tokigheter. Men när skolan hotas av nedläggning och enda chansen att rädda den är att vinna en musiktävling där priset är 25,000 dollar är det självklart att våra ekorrar ställer upp.

Titel: Alvin och gänget 3
Originaltitel: Alvin and the Chipmunks: Chip-Wrecked
Regissör: Mike Mitchell (IV)
År: 2011
Regissör: Colin Chilvers
År: 1985
Genre: Familjefilm
Pippi Longstocking

Justin Long (röst), Anna Faris (röst), Matthew Gray Gubler (röst), Christina Applegate (röst), Amy Poehler (röst), Jesse McCartney (röst), David Cross, Zachary Levi, Aimee Carrero, Bridgit Mendler, Wendie Malick, Jason Lee, Anjelah Johnson-Reyes

Jon Vitti, Jonathan Aibel, Glenn Berger

Komedi, Animerad, Familjefilm, Fantasy

Alvin and the Chipmunks 2

Recension Alvin och gänget 2

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Efter att ha sett den första "Alvin och gänget"-filmen dröjde det inte länge innan jag såg tvåan också. Den här filmen är faktiskt lika bra, rolig och underhållande som första filmen och musiken är bra. Enda minuset är väl att karaktären David inte är med lika mycket i tvåan. De tre jordekorrarna Alvin, Simon och Theodore ska uppträda på en välgörenhetsgala men under konsertens gång händer det en...

Recension av Alvin och gänget 2 - Läs hela!

Diskussioner om Alvin och gänget 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alvin och gänget 2 (39 st)
mario04 (Anmäl)   08:02 4/1
Dålig handling, Alt saboterades av Alvin.
Tatty (Anmäl)   4/12 2016
Gillar filmen lika mycket som första filmen som är bra, rolig och gullig.
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/7 2016
Lika bra och rolig som ettan!
Krille80 (Anmäl)   11/1 2015
Den första filmen hade stunder då man även som vuxen i sällskap av barn kunde ta sig igenom filmen. Här finns det inget för den vuxne tittaren och inte ens viss glädje hos de yngre medtittarna kan få mig att hitta någon sevärdhet. Väldigt barnsligt och väldigt löjligt. Emellanåt plågsamt.
Lotso (Anmäl)   18/7 2014
I sin helhet var detta en ganska så dålig film. Handlingen är om något sämre den här gången, Jason Lee och David Cross är knappt med, och det dem båda två är med i är pinsamt och förnedrande att se på. Filmeh ar fullt med saker som inte fatta något tycke. Varför måste "Chipmunksen" gå i skolan? Dem är för fan Chipmunks! Var kommer The Chippets ifrån? Varför dissade Alvin sina vänner för en fotbollsmatch? Och varför gjordes denna filmen från första början? Pengar!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alvin och gänget 2
Se filmen