Alvin och gänget

Originaltitel: Alvin and the Chipmunks
Regissör:Tim Hill
Utgivningsår:2007

Om Alvin och gänget:

Baserad på serien från 80-talet. Alvin, Simon och Theodore är tre ekorrar som håller på att samla in nötter till vintern. Deras träd blir nedhugget för att bli en julgran och hamnar till slut hemma hos Daves. Dave är en låtskrivare som aldrig lyckats trots flera års försök. Nu ska ekorrarna hjälpa honom på bästa möjliga sätt, för de kan även sjunga.
Se filmen på SF Anytime

Titel: Alvin och gänget 3
Originaltitel: Alvin and the Chipmunks: Chip-Wrecked
Regissör: Mike Mitchell (IV)
År: 2011
Regissör: Ben Gluck
År: 2006
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Björnbröder 2

Jason Lee, Jane Lynch, Cameron Richardson, David Cross, Adriane Lenox, Veronica Alicino, Justin Long (röst), Matthew Gray Gubler (röst), Jesse McCartney (röst)

Jon Vitti, Will McRobb, Chris Viscardi

Komedi, Familjefilm

Recension Alvin och gänget

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Jag blev lite sugen på att se den här filmen redan när den släpptes men av någon anledning dröjde det några år innan jag äntligen bestämde mig för att se den - och det är jag glad att jag gjorde för det blev genast en favorit och nu har jag sett alla fyra filmerna några gånger. I filmen får vi stifta bekantskap med David Seville (Jason Lee från "My Name Is Earl"), som arbetar inom reklambranschen....

Recension av Alvin och gänget - Läs hela!

Diskussioner om Alvin och gänget  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alvin och gänget (149 st)
mario04 (Anmäl)   08:00 4/1
En mysig barnfilm, men grejen att dessa chipmunks ska sjunga är en nackdel med filmen, annars är den bra.
Tatty (Anmäl)   4/12 2016
En riktig gullig och rolig film med de super söta ekorrar. Filmen får mig att le och skratta. Gillar dem och deras namn.
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/7 2016
Älskar den! Klockren humor, bra story, bra musik och bra skådespelare! Dessutom är "chipmunkarna" väldigt snyggt animerade.
larsen1976 (Anmäl)   27/5 2015
Gäsp
Krille80 (Anmäl)   21/12 2014
Detta må vara välgjort när det kommer till jordekorrarna och Jason Lee gör sitt bästa men en sak står klart efter att sett denna film dvs. jag är allt för gammal för film som detta. Jag tycker det är synd att Jason Lee gör film som detta då han kan så mycket mer och passar i bra mycket bättre och coolare filmer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alvin och gänget
Se filmen