Always: Sunset on Third Street '64

Originaltitel: Always san-chôme no yûhi '64
Regissör:Takashi Yamazaki
Utgivningsår:2012

Om Always: Sunset on Third Street '64:

Året är 1964 och Tokyo håller i de olympiska spelen. Japan äntrar en ny era och det innebär förändringar i kvarteret där författaren Ryunosuke och bilreparatören Suzuki bor. I Suzukis hushåll börjar lärlingen Mutsuko att falla för en läkare, men skenet bedrar och frågan är om han är den han utger sig för att vara. Sonen Ippei vill dessutom bli rockstjärna, medan fadern vill att han en dag ska ta över familjeverksamheten. Ryunosukes adoptivson Junnosuke vill bli författare, samtidigt som Ryunouke, vars böcker tappar i popularitet, vill att han istället ska studera inför universitetsantagningarna.

Titel: Always: Sunset on Third Street 2
Originaltitel: Always zoku san-chôme no yûhi
Regissör: Takashi Yamazaki
Regissör: Takashi Yamazaki
År: 2005
Genre: Drama, Familjefilm
Always: Sunset on Third Street

Hidetaka Yoshioka, Shin'ichi Tsutsumi, Koyuki, Maki Horikita, Masako Motai, Tomokazu Miura, Hiroko Yakushimaru, Yôsuke Asari, Mitsuru Hirata, Kazuki Koshimizu, Shôta Sometani, Kenta Suga, Motoki Kobayashi, Ayame Koike

Takashi Yamazaki, Ryota Kosawa

Drama

Japan
Diskussioner om Always: Sunset on Third Street '64  (0 diskussioner)
Kommentarer om Always: Sunset on Third Street '64 (2 st)
HerrNenne (Anmäl)   21:47 20/10
Ett rejält steg ner mot de föregående med riktigt svaga historier den här gången, och där crescendot på en av dem faktiskt får mig att fundera allvarligt att sätta en etta på den här, för det är vedervärdigt. Det som räddar filmen är karaktärerna och deras historier som man tar med sig från de tidigare filmerna, här blir man tyvärr slutgiltigt besviken på hela sagan.
daniel77 (Anmäl)   26/5 2016
Smörigt men fint!