Amazonas - Smaragdskogen

Originaltitel: The Emerald Forest
Regissör:John Boorman
Utgivningsår:1985

Om Amazonas - Smaragdskogen:

Baserad på en sann historia. En amerikansk byggnadsingenjörs son kidnappas av en stam i den brasilianska regnskogen. Där uppfostras han som en av deras egna.

Titel: Avatar
Originaltitel: Gorillas in the Mist: The Story of Dian Fossey
Regissör: Michael Apted
År: 1988
De dimhöljda bergens gorillor

Powers Boothe, Meg Foster, Charley Boorman, William Rodriguez, Yara Vaneau, Estee Chandler

Rospo Pallenberg

Drama, Action, Äventyr

Storbritannien
Diskussioner om Amazonas - Smaragdskogen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Amazonas - Smaragdskogen (35 st)
papabobadiof (Anmäl)   5/11 2015
Pocahontas möter Mowgli - kan det bli tramsigare?? Charley Boormans äckliga stjärt-ansikte är dessutom så sjukt störande att jag typ vill ge den här filmen en etta bara p.g.a. detta...
Krille80 (Anmäl)   16/12 2014
Så länge jag kan minnas så har denna film alltid funnits på VHS hemma hos mina föräldrar. Jag tyckte den var fullständigt fantastisk när jag var liten liksom mina kompisar som kom hem för att titta på den om och om igen. Då visste vi inte namnet på filmen utan kallade den indianfilmen. Idag är det fortfarande är en intressant och bra film.
Salvation_Mind (Anmäl)   4/9 2014
Fantastiskt! Här kan vi snacka om en helt annan värld, jag vill också göra en Tommee! :D
dudson (Anmäl)   29/3 2014
Vacker och gripande. men blev för mkt djungelprat& neandeltale dans för hålla intresset uppe.
Bumbi78 (Anmäl)   27/7 2012
Klassiker från barndomen och en dåtida personlig favorit. Fin stämning och snårig djungel. I detta finns ett drama om människans exploatering och framfart. 80-talet lyser ibland igenom, men den här håller bra idag oxå.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Amazonas - Smaragdskogen