Amazonas skatt

Originaltitel: The Treasure of the Amazon
Regissör:René Cardona Jr
Utgivningsår:1985

Om Amazonas skatt:

Stuart Whitman är en råbarkad äventyrare, med läderhud och valkiga händer, som ger sig in i Amazonas på jakt efter en gömd skatt. På en ångbåt på väg in i djungeln försöker en inföding att sno åt sig Stuarts prylar...stort misstag! Stuart hugger av den tjuvaktige infödingen hans ena finger och kastar både finger och tjuv överbord till de livsfarliga alligatorerna. Donald Pleacense spelar en gammal nazist som har ett horn i sidan till Stuart. Han är dessutom också ute efter skatten - liksom de tre arkeologerna som irrar i djungeln - och ingen vill dela med sig av härligheten! Djungeln kryllar dessutom av allehanda huvudjägare, blodtörstiga pirayor och andra läbbiga kreatur.....

Titel: Horror Safari
Regissör: Sergio Martino
År: 1978
Genre: Thriller, Äventyr, Skräck
Bergets grymma hemlighet

Bradford Dillman, Pedro Armendáriz Jr, Sonia Infante, Stuart Whitman, Donald Pleasence, Hugo Stiglitz, John Ireland, Emilio Fernández

René Cardona Jr

Drama, Action, Thriller, Äventyr

Greed, El Tesoro del Amazonas

Mexiko
Diskussioner om Amazonas skatt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Amazonas skatt (16 st)
dudson (Anmäl)   13:25 19/2
Skön svettig djungel stänkare som är fan rejält rå & köttig#). Med dom sedvanliga klicheerna . Whitman är as härlig som bufflig fylle bult. Sen det korkade våpet till kvinns, Pleaseance som boving med stor -slagna- planer för ett rent rike. Infödingar med smak för visst kött, Och en svinig pilot som älskar plåga djur. Sen till råga på det. Vissa mineraler i marken som alla djävlar vill åt. 3+
Screwface (Anmäl)   19/2 2013
Haha äntligen en riktigt rolig b-film. Här har vi alla tänkbara stereotyper, bl.a. "hjälten" som hugger av infödingars fingrar och skjuter på allt som rör sig, indianer som vilddjur. One liners som "we f
Gordyal (Anmäl)   5/11 2012
Djungelraffel med blåsrör, gubbsmockor, (lite) tuttar, krabbor, bin, micdips samt Donald Pleasence som nazist. (7/15)
sportlow (Anmäl)   19/2 2011
Trots att filmen drar lite väl mycket här och var så är den tillräckligt underhållande. Saknade dock ett bättre slut. Gillar gore-bitarna och när det rör på sig.. annars känns den mest som ett Indiana Jones äventyr utan äventyr, mest promenader i amazonas och kolla på djur.
Mareld (Anmäl)   28/6 2010
Jag hatar filmtipset för att det tror att jag ska sätta en femma på den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Amazonas skatt