America 3000

Originaltitel: America 3000
Regissör:David Engelbach
Utgivningsår:1986

Om America 3000:

900 år efter det slutgiltiga kriget är mänskligheten tillbaka på stenåldern. Resterna av Amerika styrs av amazonstammar som håller män som slavar därför att det var män som krossade världen och efter kriget var det första friska barnet som föddes en kvinna. Men inte alla män är slavar och man försöker klara sig dag för dag och undvika att fångas in. Den man som fångas in blir antingen avelsdjur eller kastrerad för att användas som arbetare. Och alla väntar på att den mäktige Pre-Si-Dent ska återvända för att leda folket in i en ny era.

Titel: Endgame
Regissör: Monte Markham
År: 1991
Genre: Science Fiction
Neon City

Chuck Wagner, Laurene Landon, William Wallace (II), Victoria Barrett, Camilla Sparv, Sue Giosa, Galyn Görg, Shaike Ophir, Karen Sheperd, Ari Sorko-Ram, Ezra Dagan, Joanna Reis, Steve Malovic, Anat Zahor, Pierre Henry, Elki Jacobs

David Engelbach

Action, Äventyr, Science Fiction

Med i listor: Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om America 3000  (0 diskussioner)
Kommentarer om America 3000 (23 st)
Robkiller (Anmäl)   4/8 2018
Skulle väl inte påstå att den här postapokalypsrullen är särskilt bra, men den underhåller i alla fall en del.
Gordyal (Anmäl)   20/5 2017
En postapokalyptisk Ice Pirates. Har sina poänger, även om det är glest mellan dem. (5+/15)
dudson (Anmäl)   31/7 2014
Vilket galenskap till film#) men ändå underhållande mitt i allt tokeri"
Bumbi78 (Anmäl)   31/1 2014
Charmig Post-Apocalypse som aldrig tar sig sälv på för stort allvar. Rockigt soundtrack, brudar hämtade direkt från 80-talet och en vrålande fattigmans-chewbacca. Många skatt blev det.
Raimo_1985 (Anmäl)   29/8 2012
Förutom Vrål den förskräcklige så säger jag bara: There's no Mr President here!! It's just Korven!!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till America 3000