Betyg idag: 1 988 Besökare idag: 5 819

Originaltitel: American Crude
Regissör:Craig Sheffer
Utgivningsår:2007

Om American Crude:

Några män firar att en vän, en före detta alkoholist, har gift sig. Han får ett återfall under kvällen och de måste nu handskas med konsekvenserna av sina handlingar.

Ron Livingston, Michael Clarke Duncan, Rob Schneider, Jennifer Esposito, John C McGinley, Cynthia Watros, Amanda Detmer, Raymond J Barry, Missi Pyle, Sarah Foret, Ski Carr, Eric Stonestreet, Claudia Choi

Craig Sheffer

Drama, Komedi

Diskussioner om American Crude  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Crude (9 st)
fridenpaden (Anmäl)   19:29 8/7
Filmtipset rekommenderar den här som en etta och jag kan på ett sätt förstå det. Delar av filmen är dåligt hantverk, framför allt regi, musik, klippning och lite annat. Men det finns mycket att gilla. I grunden är det ett bra manus. Om t ex QT skulle ha tagit hand om manus och fixat till det och sedan filmat det hela så skulle det ha blivit en helt annan femma. Då hade det nog inte blivit så sliskigt och någon hade valt att inte ha neonljus i hela filmen. Alltså, det är neonljus överallt, inte bara på barerna utan hemma hos folk, i trappuppgångarna. Överallt. För övrigt så har filmen en typisk B-skådislista. Trots det så gillar jag allas prestationer. Nästan. Peddot och hans hejdukar kunde bli recastade och spelade lite mer allvarligt. En etta på filmen är helt klart orättvist. Kan förstå tvåan. Jag kommer däremot att vara generös och ge filmen en trea.The little movie than almost could.
yrkeschaufföre (Anmäl)   13/1 2010
Ganska svag. Enda roliga var väl John C McGinley och kanske Rob Schneider.
himecta (Anmäl)   29/10 2009
Kan mycket väl vara den absolut sämsta skit jag någonsin sett.
himecta (Anmäl)   29/10 2009
Alltså, baksidestexten låter lite som en dålig porrfilm... "en transsexuell prostituerad, en förrymd oskuld, en läcker och beväpnad före detta fängelsekund samt en porrkung kolliderar i denna skruvade komedi där inga handlingar - goda eller onda - kommer att gå ostraffade"
Argonaut (Anmäl)   9/10 2009
Helt bra film. Sjuka personligheter och förutsägbar men bra final
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Crude