American Dragons

Originaltitel: American Dragons
Regissör:Ralph Hemecker
Utgivningsår:1998

Om American Dragons:

Mord i Korea och i USA tvingar två poliser från dessa olika länder att samarbeta för att lösa brottet.

Michael Biehn, Cary-Hiroyuki Tagawa, Byron Mann, Benjamin Ratner, Don Stark, Park Joong-hoon, Lorena Gale, Hiro Kanagawa, Brad Loree

Erik Saltzgaber, Keith W Strandberg

Action

Double Edge

Diskussioner om American Dragons  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Dragons (8 st)
Bumbi78 (Anmäl)   11:49 17/2
B-action med det klassiska upplägget av att två omaka poliser motvilligt ska jobba ihop. Ordinär, underhållande och förutsägbar rulle som antagligen varit mycket tuffare om den gjorts 10 år tidigare.
menschenfeind (Anmäl)   12/5 2018
Style over substance - javisst - men tycker inte det är mycket till problem när det kommer till actionfilm. Tappar en del i senare halvan, men är ett praktexempel på excessiv 90-talsestetik med allt vad det innebär, på gott och ont.
lekke (Anmäl)   7/12 2008
Det finns anledningar till varför en film som denna går sent på natten på en reklamfinansierad TV-kanal. Skräp rakt igenom.
Bomkia (Anmäl)   6/1 2008
Helt ok b-action och jag tycker konstigt nog det är bra samspel mellan koreanen och Biehn. 2a.
Tobiasu (Anmäl)   6/1 2008
Nja. Amerikanskt och Koreansk är bättre var för sig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Dragons