American Dreamz

Originaltitel: American Dreamz
Regissör:Paul Weitz
Utgivningsår:2006

Om American Dreamz:

I vår tid när allt ska ske på en gång och ingen hinner tänka efter, är kändisskap något som fler och fler eftersträvar. Och tack vare alla realityshower kan faktiskt vem som helst bli känd. Ta till exempel Martin Tweed som i egenskap av värd för tv-programmet "American Dreamz" på kort tid blivit större än presidenten. Hans koncept är enkelt men genialt. Knacka dörr och låt vanliga amerikaner tävla mot varandra i en bisarr version av American Idol. Den här säsongen slår programmet nya tittarrekord. I finalen ska den söta sydstatstjejen Sally möta araben Omer, när själva presidenten sitter i juryn. Sally visar sig dock vara allt annat än söt och oskyldig samtidigt som Omer pressas hårt av sina terroristkompisar. Finalavsnittet av American Dreamz ser ut att bli en explosiv tillställning.

Titel: God Bless America
Regissör: Daisy von Scherler Mayer
År: 2002
Genre: Komedi, Romantik
The Guru

Hugh Grant, Dennis Quaid, Mandy Moore, Willem Dafoe, Chris Klein, Jennifer Coolidge, Sam Golzari, Marcia Gay Harden, Seth Meyers, John Cho, Judy Greer, Bernard White, Tony Yalda, Noureen DeWulf, Shohreh Aghdashloo, Marley Shelton

Paul Weitz

Drama, Komedi

Diskussioner om American Dreamz  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Dreamz (230 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Roswall (Anmäl)   26/5 2017
Rätt kul ändå
amotherscrime (Anmäl)   18/3 2016
Vad jag minns så är den bland det sämsta jag sett. Även om jag hatar allt den gör narr av.
yrkeschaufföre (Anmäl)   13/4 2015
Den driver med det mesta och det funkar faktiskt, sist jag såg den var jag nog mer inställd på en rom-kom och kände knappt till programmen de parodierar. Lyckad och charmig med ett kul slut.
Krille80 (Anmäl)   25/11 2014
Denna film är så är så skönt ironisk och underligt nog lyckas den kombinera den gosigt varma och matta känslan av en härlig solskensdag på stranden och konstant vara så svidande elak att skinnet värker efteråt som en brännskada. Man kan se den som den bara som en härligt underhållande film men det jag älskar är det satiriska portträttet över USA.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Dreamz
Se filmen