Betyg idag: 1 075 Besökare idag: 4 800

Originaltitel: American Gangster
Regissör:Ridley Scott
Utgivningsår:2007

Om American Gangster:

Bygger på den sanna berättelsen om Harlems största heroinlangare Frank Lucas. Vi får följa polisen Richie Roberts försök att störta Lucas imperium.

Titel: The Departed
Originaltitel: Scarface
Regissör: Brian De Palma
År: 1983
Scarface

Denzel Washington, Russell Crowe, Cuba Gooding Jr, Josh Brolin, RZA, Yul Vazquez, Chiwetel Ejiofor, Ted Levine, Armand Assante, John Ortiz, John Hawkes, Common, Carla Gugino, Joe Morton, Kevin Corrigan, Jon Polito, Ruby Dee, Lymari Nadal, T I, Idris Elba

Steven Zaillian

Drama, Kriminalare, Biografi

USA, Storbritannien

Recension American Gangster

- Mat1az sätter betyg 4 och skriver:
Frank Lucas (Denzel Washington) var en av 70-talets största knarkkungar och hade sitt säte i Harlem. Richie Roberts (Russell Crowe) var en av de sista hederliga och okorrumpterade poliserna i New Jerseys poliskår som skulle sätta dit honom. Det här är deras historia från två olika sidor om lagen, baserad på verkliga händelser. De flesta regissörer har en favoritskådespelare som de tycker om att...

Recension av American Gangster - Läs hela!

Diskussioner om American Gangster  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Gangster (576 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Bra men något överskattad
Jamesa (Anmäl)   1/5 2016
Mycket bra film, ska definitivt se om den igen, helst i år.
Donedon (Anmäl)   11/4 2016
Otrolig story
Sunken25 (Anmäl)   5/1 2016
Frank Lucas är en fascinerande person, att sen krydda filmen med lite Hollywood stuff gör detta till en väldigt bra film. Underhållande film som aldrig blir seg. Denzel är dessutom på topp. 8.1/10
Krille80 (Anmäl)   19/12 2014
Det doftar bra kvalitè lång väg av denna film. Ridley Scott sköter regin med den äran och skådespelarna(från huvudroller till biroller) kan man bara njuta av. Bäst är helt klart Denzel Washington. Trots detta så är inte filmen den fantastiska film som jag hoppades på för jag hade riktigt höga förväntningar innan. Riktigt bra men inte bäst! 4-
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Gangster