Betyg idag: 1 033 Besökare idag: 4 298

Originaltitel: American Gangster
Regissör:Ridley Scott
Utgivningsår:2007

Om American Gangster:

Bygger på den sanna berättelsen om Harlems största heroinlangare Frank Lucas. Vi får följa polisen Richie Roberts försök att störta Lucas imperium.

Titel: The Departed
Originaltitel: Goodfellas
Regissör: Martin Scorsese
År: 1990
Maffiabröder

Denzel Washington, Russell Crowe, Cuba Gooding Jr, Josh Brolin, RZA, Yul Vazquez, Chiwetel Ejiofor, Ted Levine, Armand Assante, John Ortiz, John Hawkes, Common, Carla Gugino, Joe Morton, Kevin Corrigan, Jon Polito, Ruby Dee, Lymari Nadal, T I, Idris Elba

Steven Zaillian

Drama, Kriminalare, Biografi

USA, Storbritannien

Recension American Gangster

- kount siro sätter betyg 3 och skriver:
Den verklighetsbaserade filmen American Gangster handlar om hur en afro-amerikansk narkotikahandlare vid namn Frank Lucas under 1970-talet byggde upp ett brottsimperium baserat i Harlem, New York. Då Harlems stora gangsterboss dör i en hjärtinfarkt år 1968 splittras den kriminella världen i New York-stadsdelen mellan olika rivaliserande fraktioner och Frank Lucas inser snart att han måste skapa en...

Recension av American Gangster - Läs hela!

Diskussioner om American Gangster  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Gangster (575 st)
Jamesa (Anmäl)   1/5 2016
Mycket bra film, ska definitivt se om den igen, helst i år.
Donedon (Anmäl)   11/4 2016
Otrolig story
Sunken25 (Anmäl)   5/1 2016
Frank Lucas är en fascinerande person, att sen krydda filmen med lite Hollywood stuff gör detta till en väldigt bra film. Underhållande film som aldrig blir seg. Denzel är dessutom på topp. 8.1/10
Krille80 (Anmäl)   19/12 2014
Det doftar bra kvalitè lång väg av denna film. Ridley Scott sköter regin med den äran och skådespelarna(från huvudroller till biroller) kan man bara njuta av. Bäst är helt klart Denzel Washington. Trots detta så är inte filmen den fantastiska film som jag hoppades på för jag hade riktigt höga förväntningar innan. Riktigt bra men inte bäst! 4-
dudson (Anmäl)   17/6 2014
Mycket snygg och välspelad film med 2 fantastiska skådespelare! Bara slå sej ner i tv-fotöljen och njuta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Gangster