American Girl

Originaltitel: American Girl
Regissör:Jordan Brady
Utgivningsår:2002

Om American Girl:

15-åriga Rena har ett problem och under de närmaste nio månaderna kommer det bara att bli större.. Hon är med barn. Hon har svårt att hantera situationen och försöker vid flera tillfällen att ta sitt liv. Helst vill hon berätta om graviditeten för sin pappa som hon älskar och saknar, men han sitter i fängelse på livstid. Snart är det dags för den årliga picknicken när familjerna får besöka sina anhöriga i fängelset. En picknick som inte alls blir vad hon hoppats på.

Brad Renfro, Clifton Collins Jr, Alicia Witt, Erik von Detten, Jena Malone, Michelle Forbes, Chris Mulkey, Kevin Gage, O-Lan Jones

Scott Sandoe

Komedi, Kriminalare

Confessions of an American Girl

Diskussioner om American Girl  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Girl (9 st)
KyLLo (Anmäl)   15/12 2010
Starkt och tankeväckande drama baserat på verkliga händelser.
Lesthi (Anmäl)   13/2 2009
Dryg.
jeremy_jones (Anmäl)   5/11 2008
skrämmande och jobbig av helt fel orsaker
Goirwei (Anmäl)   31/10 2008
dålig :/
Håkan* (Anmäl)   4/5 2008
Intressant film med bra budskap. Skådespelarna var väl inte så bra, den kändes inte så äkta men i vissa scener kändes den äkta. Om en film inte känns äkta beror det på karaktärerna i filmen, hur de framställs och hur de agerar. Skådespelarna gjorde uruselt jobb men jag tyckte den var intressant ialf. Svag 3.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Girl