American Heist

Originaltitel: American Heist
Regissör:Sarik Andreasyan
Utgivningsår:2014

Om American Heist:

James har en stor skuld till sin storebror Frankie efter att Frankie tagit på sig ett brott de begick tillsammans. Medan hans bror tjänar av sitt straff i fängelse jobbar James hårt för att få rätsida på sitt liv. Han får ett stadigt mekanikerjobb och försöker lappa ihop saker och ting med sin exflickvän Emily. När Frankie släpps ut på fri fot har han dragit på sig livsskulder till de som skyddat honom i fängelset, och eftersom de båda bröderna dessutom är i stort behov av pengar går de med på att råna en bank.

Titel: The Haunting of Molly Hartley
Regissör: Paco Cabezas
År: 2014
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
Tokarev

Hayden Christensen, Adrien Brody, Jordana Brewster, Tory Kittles, Akon, Luis Da Silva Jr, Aaron V Williamson, Lance E Nichols, Joe Chrest, Carol Sutton, Elena Sanchez, John McConell

Raul Inglis

Drama, Action, Kriminalare

Kanada, Luxemburg
Diskussioner om American Heist  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Heist (19 st)
deswhip (Anmäl)   11/3 2018
Hyggligt castad och välspelad film men den försvinner helt i bruset, den är j*vligt ospeciell helt enkelt! Således egentligen inte värd att se. Jag tror filmskaparna verkligen försökt berätta en högkvalitativ, realistisk och spännande historia men lyckas inte med något av det. 2-
sodomiten (Anmäl)   7/3 2018
Det känns som man har sett det här förut. En dussinfilm som man klistrat fast Adrien Brody o Hayden Christensens namn på.
Muskelkungen (Anmäl)   14/7 2017
Ingen i den här filmen känns riktigt trovärdig. Detta deppiga drama är känslolöst, fult, långsamt, händelsefattigt och dessutom förutsägbart. Inga bra förutsättningar för en film. Väldigt svag tvåa. Dessutom tycker jag det är falsk marknadsföring att ha med ordet "heist" i titeln då det enligt min mening inte är en heistfilm.
Murvel48 (Anmäl)   26/2 2017
Det var visserligen bra spelat av Brody men det kryper i mig när jag ser såna odugliga, falska och klängande losers, som bara förstör för andra, som storebror Frankie. Ett ganska vanligt tema i film. Hur som helst var det så obehagligt att det drar ner betyget.
Hanness (Anmäl)   7/6 2016
Usel.