American Honey

Originaltitel: American Honey
Regissör:Andrea Arnold
Utgivningsår:2016

Om American Honey:

Star är en tonårstjej utan någonting att förlora. Hon ansluter sig till ett resande gäng magasinsäljare och hamnar i en virvelvind av festande, lagbrytande och ung kärlek medan hon far kors och tvärs över den amerikanska mellanvästern.

Titel: Alla mår bra
Originaltitel: En pizza i Jordbro
Regissör: Rainer Hartleb
År: 1994
En pizza i Jordbro
Titel: What Happened, Miss Simone?
Originaltitel: What Happened, Miss Simone?
Regissör: Liz Garbus
År: 2015
What Happened, Miss Simone?
Titel: Förbrytelser
Regissör: Johannes Nyholm
År: 2016
Genre: Drama, Fantasy
Jätten

Sasha Lane, Shia LaBeouf, Riley Keough, McCaul Lombardi, Arielle Holmes, Crystal Ice, Veronica Ezell, Chad Cox (II), Garry Howell, Kenneth Kory Tucker, Raymond Coalson, Isaiah Stone, Dakota Powers, Shawna Rae Moseley, Chris Wright (II), Will Patton

Andrea Arnold

Drama, Roadmovie

Storbritannien, USA

Recension American Honey

- Jules4893 sätter betyg 4 och skriver:
För de som väntar sig en riktigt härlig roadmovie så lever American Honey upp till de flestas förväntningar. Vi tar oss genom fascinerande miljöer, mixat till musik, dans och kärlek. Den innehåller precis det en roadmovie ska innehålla och lyckas samtidigt med att skapa otroliga personporträtt. American honey börjar när den 18-åriga Star beslutar sig för att ge sig ut på vägen med ett par unga...

Recension av American Honey - Läs hela!

Diskussioner om American Honey  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Honey (26 st)
Zebulonm (Anmäl)   21:43 28/5
Föör lång. Allsång på allsång i vagnen. Nä den blir boring...
produr (Anmäl)   14:40 23/1
Vill att det ska vara bra men 2 t och 40 m meningslöshet blir för mycket .Det enda bra är väl att det visar vilket s..t land Amerika kan vara om man hamnar utanför samhället
Murvel48 (Anmäl)   19:28 7/1
Jag ska säga som det är: det här är en trist, ointressant och dåligt filmad rulle om ett gäng odugliga losers. Eller är det bara jag?
Barneyk (Anmäl)   22:03 1/1
På många sätt riktigt riktigt bra, Andrea Arnold har fantastisk känsla. Men filmen tar liksom inte vägen någonstans och när den är två timmar och 40 minuter lång så blir det liksom ganska oengagerat och småtråkigt utan någon riktning. Trean är klar och rent av ganska stark, filmen flyter ändå på hela tiden och även om det blir småtråkigt blir det aldrig heltråkigt, och när filmen är bra är den BRA. Men, jag känner ingen riktig kemi och jag tycker det är mycket som är oklart, på både bra och dåligt sätt.
pufred (Anmäl)   8/2 2018
På plussidan, kemin mellan Shia och Sasha. Filmningen, musiken, hur ojämnt fördelat socioekonomiskt det är. På minussidan: Ingen karaktärsutveckling, för lång, repetiativ, vi får följa ett gäng "white trash"-ungdomar, som sjunger med i låtar i en van typ 10-12 ggr. Det finns typ ingen historia att berätta. Trivsam indiefilm men jag skulle inte kalla den direkt bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Honey