American Hustle

Originaltitel: American Hustle
Regissör:David O Russell
Utgivningsår:2013

Om American Hustle:

Den briljante svindlaren Irving Rosenfeld tvingas tillsammans med sin medbrottsling och älskarinna Sydney Prosser samarbeta med en FBI-agent för att avslöja andra bedragare, gangstrar och politiker.

Titel: Joy
Regissör: Doug Liman
År: 2017
Genre: Drama, Komedi, Action, Kriminalare, Thriller
American Made

Christian Bale, Bradley Cooper, Amy Adams, Jeremy Renner, Jennifer Lawrence, Louis CK, Michael Peña, Shea Whigham, Alessandro Nivola, Elisabeth Röhm, Paul Herman, Saïd Taghmaoui, Robert De Niro, Matthew Russell, Colleen Camp

David O Russell, Eric Singer

Drama, Kriminalare

Recension American Hustle

- Mat1az sätter betyg 3 och skriver:
David O. Russel levererar ett 70-tals osande svindeldrama med stabila skådespelarinsatser, nominerad till tio Oscars (fick ingen). Trots bra insatser från skådespelarna känns det dock som att filmen i slutändan svindlat sig själv. Handlingen grundar sig på Operation Abscam – en verklig operation utförd av FBI på 70-talet för att sätta dit mutade politiker. Filmen följer svindlarproffsen Irving Rosenfeld...

Recension av American Hustle - Läs hela!

Diskussioner om American Hustle  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Hustle (200 st)
bnw (Anmäl)   12/4 2018
Första filmen jag såg med Jennifer Lawrence. Här är hon riktigt bra, och rätt olik sig mot hur hon brukar vara annars. Kompetent rulle.
Sarakin76 (Anmäl)   13/11 2017
Denne var jo riktig bra. Begynner litt svakt for at mot slutten bli magnifikk. Kan bli en femmere ved omtitt. 4/5
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Ajax Swan (Anmäl)   31/5 2017
Nja, hade kanske för höga förväntningar och var lite för trött, men filmen nådde inte alls den standard som jag trodde att den skulle uppnå. Visst, den är välspelad, hyfsat orginell, innehåller en hel del komik, men det lyfter ändå inte riktigt. Stark trea, inte mer. (6/10)
wasteoftime (Anmäl)   23/12 2016
Det finns mycket som skulle kunna vara bra här, men det känns så väldigt avslaget. Det saknas nerv. Det är liksom välgjort, men jag kan inte känna någon spänning, jag vet inte om det är narrativet som gör det, eller vad, men ja, som mat utan salt, läsk utan kolsyra, eller ett däck utan luft, helt enkelt. Absolut inte dåligt, men fanken inte bra heller. 0,0 får den ändå, mest för att den är såpass välgjord.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Hustle
Se filmen