American Ninja

Originaltitel: American Ninja
Regissör:Sam Firstenberg
Utgivningsår:1985

Om American Ninja:

Den amerikanske soldaten Joe räddar sin överordnades dotter från en grupp kidnappare i den filippinska djungeln. Men hur lyckades han egentligen?

Titel: Ninja
Regissör: Joseph Zito
År: 1984
Genre: Action, Krig
Saknad i strid

Michael Dudikoff, Steve James (I), Judie Aronson, John Fujioka, John LaMotta, Guich Koock, Don Stewart

Avi Kleinberger, Paul De Mielche, James R Silke, Gideon Amir

Action, Äventyr

Med i listor: Ninjor
Diskussioner om American Ninja  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Ninja (86 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Lock24 (Anmäl)   14/6 2015
Visserligen usel kvalitet, men väldigt cool och underhållande.
Engravadlax (Anmäl)   2/5 2015
Actionfilm så B som denna är kan vara acceptabel så länge striderna är bra. Detta är inte fallet med American Ninja.
Fläskkäft (Anmäl)   20/2 2015
Filmbolaget Cannon med producenterna Golan/Globus i spetsen producerade mycket skit under åttiotalet men som bekant kan ju även dålig film vara underhållande. Rolig, dum action med omedveten humor. Vår hjälte är fullständigt överlägsen och överlever och undviker alla skott som skjuts mot honom. Michael Dudikoff har looken och kroppen men jösses vilken katastrofalt usel skådis. Kompisen Jackson är en trevlig sidekick och jag önskar att han hade fått vara med mer. 90 minuter flyter på rätt bra men jag hade nog önskat en roligare slutfight.
DrJW (Anmäl)   27/6 2014
Klimaxen och slutet kändes förhastad. Hade inga förväntningar alls om den här, men förvånadsvärt nog så var den här underhållande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Ninja