Betyg idag: 1 264 Besökare idag: 5 819

Originaltitel: American Pastoral
Regissör:Ewan McGregor
Utgivningsår:2016

Om American Pastoral:

Seymour ”Swede” Levov har en framgångsrik idrottskarriär från High school bakom sig, är gift med en före detta skönhetsdrottning och har ärvt sin fars affärsrörelse. Hans till synes perfekta liv slås i spillror när hans dotter gör uppror genom att bli revolutionär och begår ett dödligt politiskt terroristdåd under Vietnamkriget. Baserad på Philip Roths roman ”Amerikansk pastoral”.

Ewan McGregor, Jennifer Connelly, Dakota Fanning, Peter Riegert, Rupert Evans, Uzo Aduba, Molly Parker, Valorie Curry, Hannah Nordberg, Julia Silverman, Mark Hildreth, Samantha Mathis, David Strathairn, Ocean James, David Whalen, Corrie Danieley

John Romano

Drama, Kriminalare

USA, Hongkong
Filmnummer: 122069
Diskussioner om American Pastoral  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Pastoral (5 st)
Barneyk (Anmäl)   20:21 16/9
Jag tycker det börjar väldigt bra och undrar varför filmen inte fått bättre kritik men sen verkar den inte riktigt ta vägen någonstans och blir allt mer ointressant. Karaktärerna blir för tråkiga och platta och det blir ofta provokativt utan syfte. Slätstruken tvåa utan mersmak. Men Dakota Fanning är bra.
Pyong (Anmäl)   23:52 20/5
Jag kan inte säga att den var dålig, den är välgjord med bra skådespelare. Men den tappade mig fullständigt. Storyn verkar inte ha ett direkt syfte så du tappar snabbt intresset för den och när slutet äntligen kommer så har du sedan länge slutat bry dig helt om någon i filmen. Vilket är synd för de har lyckats väl med verkligen allt förutom storyn, som är det viktigaste...
Gubbkepan (Anmäl)   21:53 30/4
Märklig handling och värdelös slutscen. Sammantaget stor besvikelse.
arkiv (Anmäl)   23:10 25/1
Katastrofartad slutscen.
stgurgel (Anmäl)   22:07 16/1
Vedervärdig slutscen på en ändå rätt ok film. Charmig tidsskildring