American Pie 2

Originaltitel: American Pie 2
Regissör:James B Rogers
Utgivningsår:2001

Om American Pie 2:

American Pie blev en dundersuccé och i uppföljaren återförenas ungdomarna från första filmen efter deras första år på college. Mycket har förändrats, men huvudmålet består...

Titel: American Pie
Regissör: John Putch
År: 2009
Genre: Komedi
American Pie: The Book of Love

Jason Biggs, Seann William Scott, Chris Klein, Eddie Kaye Thomas, Thomas Ian Nicholas, Alyson Hannigan, Tara Reid, Mena Suvari, Shannon Elizabeth, Natasha Lyonne, Eugene Levy, Chris Owen, Eli Marienthal, Casey Affleck, Jennifer Coolidge, John Cho

David H Steinberg, Adam Herz

Komedi, Romantik

Recension American Pie 2

- Rollywood sätter betyg 2 och skriver:
I den andra American Pie-filmen är gänget åter tillbaka i en galen film med sexbaserad humor. Men det här manuset har fått en vändning till skillnad från den förra då den släppt taget om high school-konceptet och nu mer blivit som en romantisk komedi. Men samtidigt ändå inte då pinsamheterna lever kvar med huvudkaraktärerna Jim (Jason Biggs) och Stifler (Seann William Scott), männen som gör filmen...

Recension av American Pie 2 - Läs hela!

Med i listor: Romantik Top 50
Diskussioner om American Pie 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Pie 2 (476 st)
Rai (Anmäl)   24/2 2018
Hatar dessa usla filmer!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Ganska bra
picklessmulan (Anmäl)   16/8 2017
lika rolig som ettan
Stygga-Vargen (Anmäl)   12/10 2016
Ett av de stora problemen med den här filmserien är att vare sig humorn eller karaktärerna utvecklas över huvud taget. Har man sett en American Pie-film så har man sett alla, känns det som. Enda skillnaden är att filmerna bara blir larvigare och larvigare ju längre in i serien man kommer.
Tatty (Anmäl)   19/12 2015
Filmen är så bra, rolig och knäpp. Så hysteriskt rolig. Älskar alla de som var med i första filmen. Älskar Stifler och Finch samt Jim likaså Jims pappa. Får mig skratta massor. Fast första filmen är nog bäst.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Pie 2