American Pie

Originaltitel: American Pie
Regissör:Paul Weitz
Utgivningsår:1999

Om American Pie:

Det är sista terminen i stadens lilla high school och vårbalen är i antågande. Detta i sig är nog en befrielse, om det inte vore för att hälften av eleverna mot sin vilja fortfarande är oskulder. Fyra killar sluter en pakt: svendomen ska väck innan balen med alla medel som står till buds.

Titel: Road Trip
Regissör: John Putch
År: 2009
Genre: Komedi
American Pie: The Book of Love

Jason Biggs, Chris Klein, Thomas Ian Nicholas, Seann William Scott, Eddie Kaye Thomas, Tara Reid, Natasha Lyonne, Shannon Elizabeth, Mena Suvari, Alyson Hannigan, Eugene Levy, Chris Owen, Jennifer Coolidge, Eli Marienthal, Casey Affleck, John Cho

Adam Herz

Komedi, Romantik

Recension American Pie

- connya sätter betyg 3 och skriver:
Någonstans i mitt liv av att se på film började jag älska Amerikanska High School - filmer. Det var förmodligen därför jag flera år senare också föll offer och började älska Dawsons Creek hänsynslöst. På något sätt var det enkelt att relatera till karaktärerna och deras kärleksbekymmer, deras vilja att bli coolast i skolan och få "till" det med den sötaste tjejen. Den första American Pie - filmen...

Recension av American Pie - Läs hela!

Med i listor: Shahins high school/college-filmer
Diskussioner om American Pie  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Pie (665 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   12/10 2016
Under tonåren tyckte jag om den. Idag känns den bara fånig.
vonadel (Anmäl)   6/10 2016
Ja, det var inte igår man såg denna. Men, ville se om den inför Reunion-filmen som jag tänkte se. Och visst, man kan förstå varför den blev ganska poppis. Även om storyn i sig inte var något nytt (high school kids vars enda mening i livet är att bli av med oskulden hade nog skildrats innan denna), men det gjordes ändå på ett nytt sätt. Man tog nog ut svängarna lite mer. Fjantig och banal i mycket, men ändå en klassiker i genren. 6/10
Sunken25 (Anmäl)   5/1 2016
Den bästa tonårsfilmen man kan tänka sig, skrattade som aldrig förr som tonåring. Nu flera år senare håller den fortfarande, men kanske inte som förr. Fortfarande en film som i en genre av mycket trams är välgjord. 7.2/10
CinemaStrange (Anmäl)   30/11 2015
Snacka om föråldrad film jag satt bara och väntade på att den skulle ta slut, jag kommer låta som en komplett idiot till de "som höjer den här till skyarna" för jag tyckte den va rent av så tråkig att jag föredrar Baksmällan, Projct x och till och med Spring breakers framför denna.
Sarakin76 (Anmäl)   12/10 2015
muuuhaaaaaa!