American Pie

Originaltitel: American Pie
Regissör:Paul Weitz
Utgivningsår:1999

Om American Pie:

Det är sista terminen i stadens lilla high school och vårbalen är i antågande. Detta i sig är nog en befrielse, om det inte vore för att hälften av eleverna mot sin vilja fortfarande är oskulder. Fyra killar sluter en pakt: svendomen ska väck innan balen med alla medel som står till buds.

Titel: Road Trip
Originaltitel: Wedding Crashers
Regissör: David Dobkin
År: 2005
Wedding Crashers

Jason Biggs, Chris Klein, Thomas Ian Nicholas, Seann William Scott, Eddie Kaye Thomas, Tara Reid, Natasha Lyonne, Shannon Elizabeth, Mena Suvari, Alyson Hannigan, Eugene Levy, Chris Owen, Jennifer Coolidge, Eli Marienthal, Casey Affleck, John Cho

Adam Herz

Komedi, Romantik

Recension American Pie

- Rollywood sätter betyg 3 och skriver:
Jag tycker den här ytliga komedin med sin enkla handling är mycket passande när man vill se en äkta tonårskomedi med mycket sexuella anspelningar och pinsamheter. Men för mer seriös och genomarbetad humor så ska man nog leta någon annanstans vilket också sänker betyget lite grann. Jag ger filmen en trea då den är godkänd i högsta laget.

Recension av American Pie - Läs hela!

Med i listor: Komedi Top 50, Romantik Top 50, Shahins high school/college-filmer
Diskussioner om American Pie  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Pie (667 st)
Brouhaha (Anmäl)   25/2 2018
En sann klassiker. Alla kan vi relatera till hur det är att vara en amerikansk ungdom och ha sexuellt umgänge med en äppelpaj, vilket är anledningen till att man skrattar! Ni som inte tycker filmen är rolig har uppenbarligen aldrig ätit äppelpaj. :/
Rai (Anmäl)   24/2 2018
Hatar dessa usla filmer!!!
Stygga-Vargen (Anmäl)   12/10 2016
Under tonåren tyckte jag om den. Idag känns den bara fånig.
vonadel (Anmäl)   6/10 2016
Ja, det var inte igår man såg denna. Men, ville se om den inför Reunion-filmen som jag tänkte se. Och visst, man kan förstå varför den blev ganska poppis. Även om storyn i sig inte var något nytt (high school kids vars enda mening i livet är att bli av med oskulden hade nog skildrats innan denna), men det gjordes ändå på ett nytt sätt. Man tog nog ut svängarna lite mer. Fjantig och banal i mycket, men ändå en klassiker i genren. 6/10
Sunken25 (Anmäl)   5/1 2016
Den bästa tonårsfilmen man kan tänka sig, skrattade som aldrig förr som tonåring. Nu flera år senare håller den fortfarande, men kanske inte som förr. Fortfarande en film som i en genre av mycket trams är välgjord. 7.2/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Pie