American Pie

Originaltitel: American Pie
Regissör:Paul Weitz
Utgivningsår:1999

Om American Pie:

Det är sista terminen i stadens lilla high school och vårbalen är i antågande. Detta i sig är nog en befrielse, om det inte vore för att hälften av eleverna mot sin vilja fortfarande är oskulder. Fyra killar sluter en pakt: svendomen ska väck innan balen med alla medel som står till buds.

Titel: Road Trip
Regissör: John Putch
År: 2009
Genre: Komedi
American Pie: The Book of Love

Jason Biggs, Chris Klein, Thomas Ian Nicholas, Seann William Scott, Eddie Kaye Thomas, Tara Reid, Natasha Lyonne, Shannon Elizabeth, Mena Suvari, Alyson Hannigan, Eugene Levy, Chris Owen, Jennifer Coolidge, Eli Marienthal, Casey Affleck, John Cho

Adam Herz

Komedi, Romantik

Recension American Pie

- cineasten89 sätter betyg 3 och skriver:
Vad är det för roligt med komedifilmer med skämt om sex? Men jag måste ändå erkänna att innan jag såg den - trodde jag att den var en idiotisk och för dum film, men efter att ha sett den - så älskar jag den omåttligt! Trots sexskämten, tycker jag att det är en fin film som visst kan kallas för en skitfilm, men ändå... Det har faktiskt en otroligt söt story, och det är underhållande att få se rollkaraktärerna...

Recension av American Pie - Läs hela!

Med i listor: Shahins high school/college-filmer
Diskussioner om American Pie  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Pie (667 st)
Brouhaha (Anmäl)   10:24 25/2
En sann klassiker. Alla kan vi relatera till hur det är att vara en amerikansk ungdom och ha sexuellt umgänge med en äppelpaj, vilket är anledningen till att man skrattar! Ni som inte tycker filmen är rolig har uppenbarligen aldrig ätit äppelpaj. :/
Rai (Anmäl)   13:39 24/2
Hatar dessa usla filmer!!!
Stygga-Vargen (Anmäl)   12/10 2016
Under tonåren tyckte jag om den. Idag känns den bara fånig.
vonadel (Anmäl)   6/10 2016
Ja, det var inte igår man såg denna. Men, ville se om den inför Reunion-filmen som jag tänkte se. Och visst, man kan förstå varför den blev ganska poppis. Även om storyn i sig inte var något nytt (high school kids vars enda mening i livet är att bli av med oskulden hade nog skildrats innan denna), men det gjordes ändå på ett nytt sätt. Man tog nog ut svängarna lite mer. Fjantig och banal i mycket, men ändå en klassiker i genren. 6/10
Sunken25 (Anmäl)   5/1 2016
Den bästa tonårsfilmen man kan tänka sig, skrattade som aldrig förr som tonåring. Nu flera år senare håller den fortfarande, men kanske inte som förr. Fortfarande en film som i en genre av mycket trams är välgjord. 7.2/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Pie