American Pop

Originaltitel: American Pop
Regissör:Ralph Bakshi
Utgivningsår:1981

Om American Pop:

En historia om en judisk musikantfamilj från Ryssland i fyra generationer berättas parallellt med den amerikanska populärmusikens historia.

Titel: Rock and Rule
Regissör: Ari Folman
År: 2008
Genre: Drama, Krig
Waltz with Bashir

Gene Borkan (röst), Frank DeKova (röst), Hilary Beane (röst)

Ronni Kern

Drama, Animerad, Musikal

Diskussioner om American Pop  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Pop (15 st)
Ghostface (Anmäl)   11/9 2018
Episk historia som egentligen inte hade varit så stark i sig men animationerna är väldigt tilltalande och förstärker upplevelsen.
MaxMackan (Anmäl)   20/1 2013
Bra, mycket bra. Men inte riktigt strålande. Troligen Bakshis mest kompletta film som film. Men den saknar skärpan och det mångbottnade från hans tidigare grejer. Men ja, en ruggigt kompetent och ibland engagerande resa genom hela 1900-talets amerikanska historia sett igenom musikens ögon. Och däri ligger väl storheten. att han på 90 minuter lyckas få med så mycket i den här berättelsen.
Vitus (Anmäl)   6/6 2012
tar lite väl lång tid att faktiskt komma till den amerikanska poppen tycker jag men annars så är den riktigt bra. bakshi är kung!
Mikka (Anmäl)   3/11 2011
Sjukt snyggt animerade miljöer och bra bildkollage. Tyvärr engagerar mig inte historien, men den innehåller några riktigt sköna låtar.
Woody Strong (Anmäl)   6/7 2011
Stark trea, episkt slut men relativt strulig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Pop