American Psycho 2

Originaltitel: American Psycho II: All American Girl
Regissör:Morgan J Freeman
Utgivningsår:2002

Om American Psycho 2:

En ung student är besatt att få en framtida plats i FBI och hon gör vad som helst för att uppnå sitt mål.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Kevin Williamson
År: 1999
Genre: Komedi, Thriller
Killing Mrs Tingle

Mila Kunis, William Shatner, Geraint Wyn Davies, Robin Dunne, Lindy Booth, Charles Officer, Jenna Perry, Michael Kremko, Kate Kelton, Quancetia Hamilton, John Healy, Andrew Scorer, Kim Poirier, Kim Schraner, Shoshana Sperling, Neil Crone, Boyd Banks

Alex Sanger, Karen Craig

Thriller, Skräck

Recension American Psycho 2

- letsMAKElove sätter betyg 1 och skriver:
Var på det klara med att den här filmen på intet sätt har med filmen American Psycho att göra - mer än titelmässigt. En seriemördare som snabbt visas upp i filmens början påstås visserligen vara just Patrick Bateman, American Psychos karismatiske och geniale psykopat, men inget i denna lågbudgetproduktion kan kopplas till förlagans handling. I huvudrollen ser vi Mila Kunis, känd som Jackie i TV-serien...

Recension av American Psycho 2 - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om American Psycho 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Psycho 2 (203 st)
AngelsDiary (Anmäl)   15:20 17/4
Känns verkligen som att dom försökte mjölka pengar på namnet, helt osammanhängande imo.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   15/10 2016
Med tanke på hur filmen börjar kan man lugnt säga att Freeman måste ha misstolkat första filmen. Därmed inte sagt att den här filmen är dålig för det är den inte, men den hade blivit bättre om man ändrat titeln och inledningen. Ett mästerverk är det knappast men ändå är den bra och underhållande.
Krille80 (Anmäl)   26/10 2014
Mycket sämre än American psycho men inte tillräckligt dålig för att kalla den skit men det är inte mycket kvalité i filmen. 1+
Starbreaker1 (Anmäl)   20/4 2014
Detta var inte bra någonstans…en liten tröst att Kunis var med. Den bygger inte vidare på första filmen, ingen känsla och obefintlig spänning, det blir mest dålig komedi av allt. Filmen är så pass annorlunda än den första filmen att det inte riktigt går att kalla det en uppföljare. Slöseri med tid, skit i denna och kolla på dvärgwrestling eller något istället…
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Psycho 2