American Psycho

Regissör:Mary Harron
Utgivningsår:2000
Antal betyg:20293 betyg

Om American Psycho:

Patrick Bateman, en ung streber på Wall Street, har en annorlunda hobby; han mördar för nöjes skull. Ju längre tiden går, desto mer hatar han den värld han lever i.
Se filmen på iTunes

Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Western
The Killer Inside Me
Titel: Shame
Originaltitel: Shame
Regissör: Steve McQueen (III)
År: 2011
Regissör: Roger Avary
År: 2002
Genre: Drama, Komedi, Romantik
The Rules of Attraction - Lustans lagar

Christian Bale, Chloë Sevigny, Willem Dafoe, Jared Leto, Reese Witherspoon, Samantha Mathis, Justin Theroux, Bill Sage, Josh Lucas, Cara Seymour, Guinevere Turner, Stephen Bogaert, Matt Ross, Krista Sutton, Marie Dame, Monika Meier, Reg E Cathey

Mary Harron, Guinevere Turner

Drama, Kriminalare

Recension American Psycho

- AddeColciago sätter betyg 3 och skriver:
Jag vill så gärna tycka om den här. Jag vill verkligen! Jag skrattar, njuter och imponeras av Bales utmärka skådespeleri. Ändå fram till efter ungefär en timmes speltid. Då tröttnar jag. Bateman ska ta ut pengar, men försöker mata bankomaten med en katt istället. Då förlorar filmen mig. Budskapet försvinner helt, och kvar är bara en galen massmördare som mördar folk utan egentlig anledning. Utan...

Recension av American Psycho - Läs hela!

Med i listor: Kriminalare Top 50
Diskussioner om American Psycho  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Psycho (1110 st)
AngelsDiary (Anmäl)   15:19 17/4
Funderat länge på att se denna och måste säga att jag inte är det minsta besviken, den är verkligen lika bra som folk säger att den är. Rekommenderar starkt att se.
the bully (Anmäl)   02:50 3/2
Räddade delar av min barndom. På gott och ont.
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
Klassiker
Pingstpastorn (Anmäl)   17/3 2017
Precis som boken är denna film ett sant mästerverk. Här får man en intressant inblick i det mänskliga psyket och det ligger en hel del i det som berättas. Grundhandlingen från boken finns kvar men i filmen har våldet tonats ner avsevärt och det är på gott och ont, men helhetsintrycket förändras inte på grund av det. Valet av skådespelare kunde inte ha gjorts mycket bättre och Christian Bale gör sitt livs roll.
Stygga-Vargen (Anmäl)   21/9 2016
Jämför man med boken känns det här mest som nåt man visar i Bolibompa. Låter man dock bli att jämföra med boken så är det här en väldigt bra och välgjord film med bra skådespelare. En framtida klassiker.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Psycho