American Psycho

Regissör:Mary Harron
Utgivningsår:2000
Antal betyg:20309 betyg

Om American Psycho:

Patrick Bateman, en ung streber på Wall Street, har en annorlunda hobby; han mördar för nöjes skull. Ju längre tiden går, desto mer hatar han den värld han lever i.
Se filmen på iTunes

Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Western
The Killer Inside Me
Titel: Shame
Originaltitel: Shame
Regissör: Steve McQueen (III)
År: 2011
Regissör: Roger Avary
År: 2002
Genre: Drama, Komedi, Romantik
The Rules of Attraction - Lustans lagar

Christian Bale, Chloë Sevigny, Willem Dafoe, Jared Leto, Reese Witherspoon, Samantha Mathis, Justin Theroux, Bill Sage, Josh Lucas, Cara Seymour, Guinevere Turner, Stephen Bogaert, Matt Ross, Krista Sutton, Marie Dame, Monika Meier, Reg E Cathey

Mary Harron, Guinevere Turner

Drama, Kriminalare

Recension American Psycho

- FreddyKrueger sätter betyg 5 och skriver:
American Psycho handlar om den framgångsrike Patrick Bateman, en helt vanlig snobb som går till kontoret varje dag på Wall Street, festar och lever livet. Men bakom den perfekta fasaden i det ytliga livet bland nyrika yuppies, dyrt vin, fina restauranger, Armanikostymer, knark och lyxhoror döljer sig en mörk hemlighet... Inga av Patricks vänner kan ana det, men mitt bland dom vandrar en blodtörstig...

Recension av American Psycho - Läs hela!

Med i listor: Kriminalare Top 50
Diskussioner om American Psycho  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Psycho (1111 st)
hsimpson (Anmäl)   21:31 16/6
Visst är Bale skicklig, och första halvan är faktiskt över förväntan för min del. Andra halvan är betydligt svagare, och det blir varken en skickligt berättad historia eller en film som jag kommer att fundera vidare på.
AngelsDiary (Anmäl)   15:19 17/4
Funderat länge på att se denna och måste säga att jag inte är det minsta besviken, den är verkligen lika bra som folk säger att den är. Rekommenderar starkt att se.
the bully (Anmäl)   02:50 3/2
Räddade delar av min barndom. På gott och ont.
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
Klassiker
Pingstpastorn (Anmäl)   17/3 2017
Precis som boken är denna film ett sant mästerverk. Här får man en intressant inblick i det mänskliga psyket och det ligger en hel del i det som berättas. Grundhandlingen från boken finns kvar men i filmen har våldet tonats ner avsevärt och det är på gott och ont, men helhetsintrycket förändras inte på grund av det. Valet av skådespelare kunde inte ha gjorts mycket bättre och Christian Bale gör sitt livs roll.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Psycho