Betyg idag: 2 202 Besökare idag: 5 652

Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Mr. Brooks
Titel: Shame
Originaltitel: Shame
Regissör: Steve McQueen (III)
År: 2011
Regissör: Roger Avary
År: 2002
Genre: Drama, Komedi, Romantik
The Rules of Attraction - Lustans lagar

Christian Bale, Chloë Sevigny, Willem Dafoe, Jared Leto, Reese Witherspoon, Samantha Mathis, Justin Theroux, Bill Sage, Josh Lucas, Cara Seymour, Guinevere Turner, Stephen Bogaert, Matt Ross, Krista Sutton, Marie Dame, Monika Meier, Reg E Cathey

Mary Harron, Guinevere Turner

Drama, Kriminalare

Recension American Psycho

- orangemilk sätter betyg 5 och skriver:
Patrick Bateman, en ung streber på Wall Street, har en annorlunda hobby; han mördar för nöjes skull. Ju längre tiden går, desto mer hatar han den värld han lever i. Ingen film för de som gillar normala skräckfimer och inte är mogna för något ut över det vanliga. American Psycho är inte någon vanlig skräck film men någon som springer omkring i mörkret med en mast över ansiktet och dödar folk...

Recension av American Psycho - Läs hela!

Diskussioner om American Psycho  (0 diskussioner)
Kommentarer om American Psycho (1108 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22:02 11/10
Klassiker
Pingstpastorn (Anmäl)   13:35 17/3
Precis som boken är denna film ett sant mästerverk. Här får man en intressant inblick i det mänskliga psyket och det ligger en hel del i det som berättas. Grundhandlingen från boken finns kvar men i filmen har våldet tonats ner avsevärt och det är på gott och ont, men helhetsintrycket förändras inte på grund av det. Valet av skådespelare kunde inte ha gjorts mycket bättre och Christian Bale gör sitt livs roll.
Stygga-Vargen (Anmäl)   21/9 2016
Jämför man med boken känns det här mest som nåt man visar i Bolibompa. Låter man dock bli att jämföra med boken så är det här en väldigt bra och välgjord film med bra skådespelare. En framtida klassiker.
Jafences (Anmäl)   23/8 2016
Allting är fantastiskt med den här filmen! (efter att man har sett den några gånger)
Sunken25 (Anmäl)   5/1 2016
Christian Bale, take a bow. En av de mest svåra filmerna att betygsätta enligt mig, har sett den två gånger och vet fortfarande inte om jag tycker den är briljant eller bara en bra film. Lutar mer åt en bra film i nuläget, men skulle behöva se den en gång till kanske haha. 7.5/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till American Psycho