America's Sweethearts

Originaltitel: America's Sweethearts
Regissör:Joe Roth
Utgivningsår:2001

Om America's Sweethearts:

Kiki Harrison är en engagerad personlig assistent till den vackra och självfixerade megastjärnan Gwen Harrison, som också är hennes syster. Att ha en berömd och firad syster är inte det lättaste i livet, särskilt inte om man själv är både osäker, klumpig och tafatt. Och inte blir saker och ting lättare när Kiki går med på att hjälpa Gwen och hennes skådespelarmake Eddie Thomas - som inte är på så vidare god fot med varandra längre - att arrangera ett sista PR-jippo inför premiären av deras senaste film. Den erfarne pressagenten Lee Phillips, som riskerar att förlora sitt jobb till sin yngre assistent, får i uppdrag att detaljplanera det hela, och med Kikis hjälp är han övertygad om att det hela ska avlöpa perfekt och kunna säkra hans position i nöjesbranschen.

Titel: Two Weeks Notice - Kärlek på jobbet
Originaltitel: Two Weeks Notice
Regissör: Marc Lawrence (II)
År: 2002
Regissör: Glenn Gordon Caron
År: 1997
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Drömbilden

Billy Crystal, Julia Roberts, John Cusack, Catherine Zeta-Jones, Christopher Walken, Stanley Tucci, Hank Azaria, Alan Arkin, Seth Green, Rainn Wilson, Scot Zeller, Keri Lynn Pratt, Maria Canals-Barrera

Billy Crystal, Peter Tolan

Komedi, Romantik

Recension America's Sweethearts

- anonym skriver:
Det är helt klart att jag hade för stora förväntningar på den här filmen, den var väldigt överskattad när den var ny. Såg den ett flertal gånger när den gick på Canal + och den blev bara sämre och sämre. Men det är många välkända namn på skådespelarlistan; Billy Crystal, Julia Roberts, Catherina Zeta-Jones och John Cusack! Men filmen är svag för att ha så många bra och stora stjärnor. Den är dock lite...

Recension av America's Sweethearts - Läs hela!

Diskussioner om America's Sweethearts  (0 diskussioner)
Kommentarer om America's Sweethearts (248 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
Krille80 (Anmäl)   26/10 2014
Med så många bra skådisar så blir man alltid orolig om det ska bli bra men eftersom denna filmen innehåller skådisar som jag verkligen uppskattar så funkar det. Kul.
embr91 (Anmäl)   14/10 2013
Var nog på alldeles fel humör för den här filmen! Otroligt långsam och förutsägbar film, spolade sista 30 min och hängde med perfekt i slutet haha.
Andreas_ (Anmäl)   28/6 2013
Nja, denna var tyvärr ingen bra trots alla bra skådisar som är med i filmen och kämpar tappert mot ett lamt och tråkigt manus, förstår inte hur Crystal har lyckas få med alla bra skådisar till denna tråkiga sörja till film, måste ha varit väldigt välbetalt...och Crystal är ju bara patetisk, han är ju aldrig bra i något eller rolig för den delen, utan bara löjlig som i alla sina filmer, men ändå så är Robets, Cusack och Jones väldigt bra och lyckas fånga en bra kemi mellan alla 3 och det gör att filmen trots allt går att genomlida om man har 90 minuter till övers. Svag 2:a
AmyTatti (Anmäl)   4/11 2012
Ju mer jag ser den desto mindre gillar jag den. Känner mindre och mindre för karaktärerna. Endast Roberts är bra till slut, och Crystal.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till America's Sweethearts