AmeriGeddon

Originaltitel: AmeriGeddon
Regissör:Mike Norris
Utgivningsår:2016

Om AmeriGeddon:

Framtidsvision där en global terroristorganisation har gått i allians med FN i syfte att krossa USA:s världshegemoni! Det krävs en hängiven familj av patrioter beväpnade med nödvändiga överlevnadskunskaper och en stark tro på den amerikanska institutionen för att rädda USA och återta dess frihet.

Titel: Tomorrow, When the War Began
Originaltitel: Tomorrow, When the War Began
Regissör: Stuart Beattie
År: 2010
Genre: Drama, Action, Äventyr
Tomorrow, When the War Began

Dina Meyer, India Eisley, AnnaLynne McCord, Diane Ladd, Marshall R Teague, Jonny Cruz, Alex Jones, Mike Norris, Hans Marrero, Carey Scott, Gary Teague, Spencer Neville, Chuck Huber, Taylor Tippins, Greta Norris, Gary Heavin, Giovannie Cruz

Gary Heavin

Action

Armageddon America, American Armageddon

Diskussioner om AmeriGeddon  (0 diskussioner)
Kommentarer om AmeriGeddon (5 st)
Robkiller (Anmäl)   18/5 2018
Risig konspirationsfilm som är usel på det mesta.
NoWireHangers (Anmäl)   19/11 2017
En av de första personer man får se i filmen är Alex Jones (och detta är nog första gången jag sett honom inte verka helt batshit crazy, eftersom han spelar en roll som inte är Alex Jones). Och Jones närvaro följs av andra som är bekanta från tokiga patriotiska och/eller religiösa filmer (Norris, Scott, Teague) och skådespelare vars karriär är på glid (Meyer, Ladd). En annan person med framträdande roll är den för de flesta av oss okände Gary Heavin, tydligen en rik affärsman som skrivit manus, spelar en huvudroll och gissningsvis finansierat hela filmen. Och filmen är precis vad man kan vänta av ett projekt som Alex Jones är involverad i. Man har samlat ihop alla dystopiska konspirationsteorier man kan tänka sig (man får in GMO på ett hörn också; det enda som saknas är nog chemtrails och vattenfluoridering) och skrivit ett väldigt dåligt manus som Norris sen gjort sitt bästa (vilket inte är mycket) för att iscensätta. Det bjuder på en hel del oavsiktlig komik, i synnerhet en kort scen som är helt obeskrivligt fantastiskt skrattretande.
DaKKa (Anmäl)   27/11 2016
Alex Jones i en spelfilm! OMG! Det här är mer bananas än både The Room och Birdemic!
Sture Stenhög (Anmäl)   1/11 2016
Trump-väljarna får sin alldeles egna actionfilm. Våra hjältar är alltså ett gäng globaliseringsfientliga och vapenälskande patrioter, medan fienden såklart utgörs av etablissemanget och, kanske lite mer otippat, FN (de får några sympatipoäng av mig för det, var på tiden att FN fick agera Djävulen på film). Att den onda översten ser ut som Mike Pence stämmer dock inte riktigt in i bilden. Finner det komiskt också att de lite från ingenstans lyckas klämma in GMO-kritik och förlöjligar folk som hänvisar till vetenskap. Det är lätt att göra sig lustig över allt detta förstås, och det kan man väl få unna sig att göra, men med tanke på den åsiktslikriktning som råder i filmvärlden (diversity är tydligen inte alltid viktigt), så var det här ganska uppfriskande att skåda. Alla på den politiska skalan borde få sina hjältesagor filmade, tänk så mycket intressantare Marvel-universumet skulle kunna bli. För det krävs ju lite mer budget och kunnande än vad de kan visa upp här för att det faktiskt ska bli direkt sevärt. Skalar man bort det politiska så är det vara en vanlig halvtaskig b-rulle där man inte har fått ihop storyn speciellt väl ens för den som kan tänka sig att köpa konspirationsteorierna bakom. Men variation förnöjer, och det säkerställer att underhållningsvärdet åtminstone är hyfsat
gjoob (Anmäl)   2/10 2016
Nog borde man kunna skratta gott åt en film vars konspirationstänk får Alex Jones att verka jordnära, men allting är bara så dåligt och tråkigt att man inte ens kan se det för underhållnings skull.