Amor skjuter skarpt

Originaltitel: Woman Times Seven
Regissör:Vittorio De Sica
Utgivningsår:1967

Om Amor skjuter skarpt:

En film i sju episoder där MacLaine visar upp sju kvinnors upplevelser med män.

Titel: Drömbrud för sex
Originaltitel: What a Way to Go!
Regissör: J Lee Thompson
År: 1964
Genre: Komedi, Romantik
Drömbrud för sex

Michael Caine, Shirley MacLaine, Peter Sellers, Rossano Brazzi, Alan Arkin, Anita Ekberg, Lex Barker, Vittorio Gassman, Elspeth March, Philippe Noiret, Michael Brennan, Adrienne Corri, Patrick Wymark

Peter Baldwin, Cesare Zavattini

Drama, Komedi

Sept fois femme, Sette volte donna

Frankrike, Italien, USA
Diskussioner om Amor skjuter skarpt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Amor skjuter skarpt (4 st)
Astrojacob (Anmäl)   15/11 2011
Mysigt och med de Sicas humanistiska humor en fröjd att se en bedårande MacLaine mot flera yngre gentlemän i olika episoder. Kanske lite ojämna men flera var riktiga pärlor. Peter Sellers, Alan Arkin, Anita Ekberg och en Michael Caine i helt stum roll? Long way to Dark Knight... Ljuvligt behaglig Fyra med en supercharmig Shirley.
FabianBom (Anmäl)   2/2 2011
ha den för lex barkers skull... annars hade filmen bliivit bättre om de gjort en långfilm av allt istället
Eeler (Anmäl)   31/1 2008
De tre sista episoderna är ganska lama och förstör snarare än tillför något ill de första fyra.
Eeler (Anmäl)   31/1 2008
Ganska daterad film men ett oerhört roligt om än farsartat skådespeleri.