Älskade hundar

Originaltitel: Amores Perros
Regissör:Alejandro G Iñárritu
Utgivningsår:2000

Om Älskade hundar:

Tre historier om tre skilda samhällsklasser. Rika tv-människor, arbetare och hemlösa länkas samman i en berättelse om våld, svek, beställda mord, vacker kärlek och hundslagsmål.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Paul Haggis
År: 2004
Genre: Drama, Kriminalare
Crash

Emilio Echevarria, Goya Toledo, Gael García Bernal, Alvaro Guerrero, Vanessa Bauche, Marco Pérez, Jorge Salinas, Rodrigo Murray, Humberto Busto, Gerardo Campbell, Rosa María Bianchi, Adriana Barraza

Guillermo Arriaga

Drama, Thriller

Amores Perros - Älskade hundar, Love's a Bitch

Mexiko

Recension Älskade hundar

- Kiril sätter betyg 4 och skriver:
Nämner någon mexikansk film ställer sig de flesta som levande frågetecken. Ett land som maximalt lyckas producera 15 filmer per år, varav nästintill ingen får internationell distribution lyckas inte ge större väsen av sig. Att de enda jag spontant kan komma på som varit verksamma inom den mexikanska filmen är exilspanjoren Buñuel under mitten av 1900-talet, Alfonso Cuarón som ska göra den kommande...

Recension av Älskade hundar - Läs hela!

Med i listor: Filmfrossa på Hagabion 2005, Filmtipsets Topp 250, Norrköping Filmfestival Flimmer 2001, Populärt och billigt, Triangelfilmretrospektiv på Kino i Lund 2007
Diskussioner om Älskade hundar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Älskade hundar (346 st)
StaffanE71 (Anmäl)   24/12 2017
Riktigt stark film, underbart filmad, en smart multi-story som vävs samman. Men den må vara grym, mot både människor och hundar. Skickligt regisserat av Iñárritu. Klart sevärd. En 4'a.
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Bra
mi9 (Anmäl)   24/5 2017
Grymt bra film, och den är grym, och det synd om människorna...
Roswall (Anmäl)   26/1 2017
Fantastisk parafras på Kain och Abelberättelsen från 1 Mosebok 4. Trist att många missar de existensiella och religiösa referenserna här i vårt sekulära land. De ger oerhörd tyngd åt film. Inte minst åt slutscenen i min mening.
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Vad är det här då? En hundbaserad Pulp Fiction? Ja, något sånt ere. En ganska begränsad intrig vecklas ut på ett krångligt sätt under lång tid. Nä, nån Pulp Fiction ere nog inte
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Älskade hundar