Amuck

Originaltitel: Alla ricerca del piacere
Regissör:Silvio Amadio
Utgivningsår:1972

Om Amuck:

Greta letar efter sin försvunna väninna och tar anställning hos det par som väninnan arbetade hos när hon försvann.

Farley Granger, Barbara Bouchet, Petar Martinovitch, Dino Mele, Rosalba Neri, Umberto Raho, Nino Segurini, Patrizia Viotti

Silvio Amadio

Thriller, Skräck, Mysterium

Maniac Mansion

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Amuck  (0 diskussioner)
Kommentarer om Amuck (6 st)
EvilNed (Anmäl)   10/12 2017
Mysig giallo i dekadent borgarmiljö. Större fokus på sex än mysteriet, vilket drar ner det lite. Egentligen sticker inte mysteriet ut på något sätt heller.
Bumbi78 (Anmäl)   2/8 2017
Betydligt mer sleaze än giallo och antalet tuttar överskrider lätt spillda bloddroppar. Snyggt är det dock och den mesiga mordhistorian tillhör inte den snårigaste sorten. Sen är ju Barbara Bouchet en anledning i sig att faktiskt se Amuck.
idd (Anmäl)   8/2 2015
Hyffsad men rätt menlös giallo om dekadent överklass som mest bara super å knullar..
akasava (Anmäl)   21/12 2009
Oj, vad snäll jag var som ändrade betyget från en tvåa till en trea - men jag är på gott humör.
Thrashing Mad (Anmäl)   6/7 2005
Hyffsad giallo som inte sticker ut från mängden.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Amuck