Amy

Originaltitel: Amy
Regissör:Nadia Tass
Utgivningsår:1998

Om Amy:

Efter att ha bevittnat en fruktansvärd händelse hamnar lilla Amy i ett chocktillstånd som gör henne både döv och stum. Tillsammans med sin mamma flyttar Amy till staden där flera experter försöker hjälpa henne. Men hjälpen kommer där ingen letar och Amy blottar sin skrämmande hemlighet.

Titel: August Rush

Rachel Griffiths, Alana De Roma, Ben Mendelsohn, Nick Barker, Susie Porter

Roger Milner

Drama, Komedi

Australien
Diskussioner om Amy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Amy (12 st)
Nimarion (Anmäl)   14/9 2008
En känslomässigt stark film med många intressanta karaktärer och där sättet att berätta historien imponerade på mig, både på sättet som det filmades och hur utvecklingen av den framställdes. En mycket bra film som inte bör missas. En stark 4a.
Bewitched (Anmäl)   6/9 2008
Helt underbar film. Kan inte riktigt bestämma mig om det är en 4:a lr en 5:a, får vara en 4:a tills ja sett det igen.
erik87 (Anmäl)   19/2 2007
Jag håller med Jonte_90, framförallt de sista 10 sekunderna hade man gärna sluppit.
Jonte_90 (Anmäl)   19/2 2007
Skulle varit en 4a om inte det hade varit för det dåliga slutet
bramer (Anmäl)   5/2 2007
Vilken pärla! Ett register som innehåller det mesta. Sorg och glädje om vartannat. De sjungande poliserna känns smått surrealistiska. Jag är alldeles speedad av den här filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Amy