An Alan Smithee Film - Burn Hollywood Burn

Originaltitel: An Alan Smithee Film - Burn Hollywood Burn
Regissör:Arthur Hiller
Utgivningsår:1997

Om An Alan Smithee Film - Burn Hollywood Burn:

Alan Smithee är den pseudonym filmregissörer i Hollywood kan ansöka om att få använda om filmbolaget klippt om deras film så mycket att de inte vill ha sitt namn på den. Den här filmen handlar om en regissör vid namn Alan Smithee som gör en film men sedan vill använda en pseudonym... Kuriosa: Denna films regissör, Arthur Hiller, ville inte kännas vid filmen efter att filmbolaget klippt om den. Istället används pseudonymen....Alan Smithee

Titel: Knubbigt regn
Originaltitel: Bowfinger
Regissör: Frank Oz
År: 1999
Genre: Komedi
Knubbigt regn

Eric Idle, Ryan O'Neal, Coolio, Sandra Bernhard, Richard Jeni, Leslie Stefanson, Chuck D, Cherie Lunghi, Marcello Thedford, MC Lyte, Nicole Nagel, Harvey Weinstein, Gavin Polone

Joe Eszterhas

Komedi

Med i listor: Mokumentärer, Razzies
Diskussioner om An Alan Smithee Film - Burn Hollywood Burn  (0 diskussioner)
Kommentarer om An Alan Smithee Film - Burn Hollywood Burn (5 st)
DrJW (Anmäl)   7/11 2014
En intressant komisk idé kring hela Alan Smithee-grejen(ett namn som regissörer använde då dem inte ville ha sitt namn i filmen), men den blir inte så bra genomförd och den var inte rolig. Ironiskt nog så använde regissören till den här filmen namnet Alan Smithee..
sven_usling (Anmäl)   10/11 2012
En enormt rolig idé men så patetiskt dåligt utfört. Synd att Eric Idle är med i sånt här.
GrandMaster_E (Anmäl)   9/5 2011
Ganska kul till en början men sedan blir det väldigt tjatigt, otroligt konstigt och t.o.m. lite äckligt. Sedan säger det bara "klonk" och så är vi i en 10 minuter lång eftertext med bortklippta scener och omtagningar.
herakleitos (Anmäl)   31/5 2004
Har för mig att jag sett denna?
solmannen (Anmäl)   1/5 2004
Har för mig att jag tyckte denna var rätt kul.