An Empress And The Warriors

Originaltitel: Jiang shan mei ren
Regissör:Ching Siu-tung
Utgivningsår:2008

Om An Empress And The Warriors:

I det gamla Kina då landet var uppdelat i flera olika länder råder det krig mellan länderna och alla vill ta över makten. Kungen i ett av länderna dör och lämnar över tronen till sin dotter Yen Feier. Eftersom hon är en kvinna finns det många i landet som är skeptiska att ha henne som den styrande handen, inte minst hennes kusin som vill döda henne för att kunna styra landet själv. Hon blir dock räddad av en krigare från fiendens land som hon blir kär i, hon måste nu välja mellan att antingen att styra sitt land eller att följa sitt hjärta.
Se filmen på Headweb

Regissör: Erik Richter Strand
År: 2008
Genre: Kriminalare, Thriller
Varg Veum - Din till döden

Donnie Yen, Leon Lai, Kelly Chen, Guo Xiaodong, Zhenghai Kou, Weihua Liu, Shan Zhang, Jie Yan, Bo Zhou

Ching Siu-tung

Drama, Action

Hongkong, Kina

Recension An Empress And The Warriors

- niebaotan sätter betyg 2 och skriver:
Actionsekvenserna är liksom resten av produktionen själlösa och den betagande skaparförmåga som en gång präglade Ching Siu-Tungs koreografi är som bortblåst. Det är beklagligt att somliga väljer den lätta utvägen och förlitar sig helt på vad som säljer istället för att begagna sig av sin personliga duglighet. Jag kan faktiskt enbart erinra mig om en positiv sida av filmen och det är Mark Lui (tidigare...

Recension av An Empress And The Warriors - Läs hela!

Diskussioner om An Empress And The Warriors  (0 diskussioner)
Kommentarer om An Empress And The Warriors (7 st)
best_jeppe (Anmäl)   30/1 2012
Väldigt splittrad film. Känns som om manuset är ämnat för en film som är typ 2 1/2 - 3 timmar lång för det är larvigt snabba vändningar. Å ena stunden så försöker filmen vara en romantisk komedi nästan för att i nästa stund försöka vara en krigsfilm. Ja, jag uppskattade inte det utan tyckte det bara blev rörigt och splittrat.
Nathalena (Anmäl)   11/1 2011
Var inte tillräckligt mäktig för en asiatisk krigarfilm, helsnygga miljöer och fightscener iaf - mkt tack vare mästarn själv.
shyan (Anmäl)   5/9 2010
Svänger våldsamt mellan ganska bra och rejält fånig. Ett par rundor till på manus innan de började spela in något hade gjort underverk, för det är där det brister mest. Skådespel, teknik och kostym är det inget fel på... Måste vara jobbigt att ha rustning som enda klädesplagg.
orangeskies (Anmäl)   9/8 2009
usch!
Huor (Anmäl)   8/10 2008
En helt underskön film. Bästa jag sett på länge!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till An Empress And The Warriors