An Englishman in New York

Originaltitel: An Englishman in New York
Regissör:Richard Laxton
Utgivningsår:2008

Om An Englishman in New York :

Vi får följa Quentin Crisps under den senare delen av hans liv i New York.

Titel: The Naked Civil Servant

John Hurt, Cynthia Nixon, Jonathan Tucker, Swoosie Kurtz, Denis O'Hare

Brian Fillis

Drama

Storbritannien
Diskussioner om An Englishman in New York  (0 diskussioner)
Kommentarer om An Englishman in New York (4 st)
jonbo (Anmäl)   17:29 4/1
Inte lika bra som The Naked Civil Servant, denna film känns lite ihopplockad och förhastad. Men oavsett ett fortsatt porträtt av en unik människa, och sympatisk. Se den om inte annat bara för Hurts prestation.
Hejochhå (Anmäl)   4/2 2015
Håller med Rune2000 - bra uppföljare till fantastiska Naked Civil Servant. Man längtar till New York i början av 80-talet. John Hurt lysande som vanligt.
tpb (Anmäl)   1/1 2012
Nej, nyårsnatten kanske inte var bästa läget att se den här knastertorra rullen på, men jag brukar gilla Hurt.
Rune2000 (Anmäl)   22/5 2010
En fin uppföljare till "The Naked Civil Servant" där Hurt spelar den unga Quentin Crisps. Jag gillar hur filmen håller sig till exakt samma format som den första och ger oss ännu en lysande insats från John Hurt samt en värdig avslutning på berättelsen.