An Everlasting Piece

Originaltitel: An Everlasting Piece
Regissör:Barry Levinson
Utgivningsår:2000

Om An Everlasting Piece:

Belfast 1980. Katoliken Colin och protestanten George borde vara fiender, men istället blir de affärspartners när de lyckas övertala den galne perukförsäljaren "Skalperaren" att sälja sitt kundregister till dem. Genom en serie av komiska missförstånd får deras gemensamma företag stora order på peruker från både katoliker och protestanter. Blir de tvungna att kompromissa om sina principer för att företaget ska överleva? Och vad händer när en av deras peruker hamnar i händerna på IRA?

Titel: Resurrection Man
Patrioter

Billy Connolly, Anna Friel, Barry McEvoy, Brian F O'Byrne, Ruth McCabe

Barry McEvoy

Komedi

Med i listor: Den nordirländska konflikten
Diskussioner om An Everlasting Piece  (0 diskussioner)
Kommentarer om An Everlasting Piece (10 st)
Albion (Anmäl)   27/2 2008
Det här var en mycket underhållande komedi med den allvarliga nordirländska konflikten hela tiden närvarande bakom knuten. Mycket bra avvägt med humorn inflätad i den allvarliga samhällsmiljön. Barry Levinson är verkligen en personlig favoritregissör och Anna Friel gjorde en bra roll. Betyget blir en 4;a
saeys (Anmäl)   11/2 2008
Bra musik av Hans Zimmer.
Honeychurch (Anmäl)   2/2 2008
Härlig film med en skön glimt trots det seriösa ämne som finns i bakgrunden, tycker visst d finns många skrattmoment kanske inte alla som fattar bara!
Salot Sar (Anmäl)   5/1 2008
Det var inte ofta man drog på smilbanden. Tyvärr. Och vad var sensmoralen - att IRA består av medelålders gubbar med naturligt håravfall medan ockupationstrupperna av finniga tonåringar som inte klarar av stressen att hålla sin koloni i schack..?
PeterDouglas (Anmäl)   15/12 2006
Underbar irlänsk humor blandad i ett aktuellt och spännande tema. Billy Connolly gör som alltid en bra insats (om än för kort)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till An Everlasting Piece