Anamorph

Originaltitel: Anamorph
Regissör:Henry Miller
Utgivningsår:2007

Om Anamorph:

Anamorph är en psykologisk thriller som baseras på den engelska benämningen för en målarteknik, anamorphosis. För fem år sedan dödade polisen Stan Aubrey en seriemördare. Nu jagar han en ny mördare som verkar imitera morden från fem år tillbaka.

Titel: Give 'em Hell, Malone
År: 1997
Genre: Kriminalare, Thriller
City of Industry
Titel: People I Know
Originaltitel: People I Know
Regissör: Daniel Algrant
Regissör: Sturla Gunnarsson
År: 2005
Genre: Drama, Action, Äventyr, Fantasy
Beowulf & Grendel

Willem Dafoe, Scott Speedman, Peter Stormare, Clea DuVall, James Rebhorn, Amy Carlson, Yul Vazquez, Don Harvey, Paul Lazar, Edward Hibbert, Paz de la Huerta

Henry Miller, Tom Phelan

Kriminalare, Thriller, Skräck

Recension Anamorph

- Lenkan sätter betyg 2 och skriver:
Det låter som ett upplägg för vilken typisk thriller som helst, men egentligen är det inte det. Inte om man ser bakom det rent visuella. Titeln på filmen anspelar på en engelsk teknik inom tavelmålning och teckning, där man genom att se på bilden från en annan vinkel ser en helt annorlunda bild. Konceptet är bra, det är till och med riktigt bra, men tyvärr når inte själva filmen dit originalidén antagligen...

Recension av Anamorph - Läs hela!

Diskussioner om Anamorph  (0 diskussioner)
Kommentarer om Anamorph (55 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   6/11 2016
Hur sjutton hamnade Willem Dafoe, Peter Stormare och Clea DuVuall i den här smörjan?!
Shemhamforash (Anmäl)   4/1 2014
Skulle vilja ge den en fyra, men mot slutet av filmen började den tappa på tok för mycket.
TheHorrorfan (Anmäl)   5/11 2013
Som sagt fint gjord, bra skådespelare. Dock så var filmen extremt seg, så att det gör en uttråkad istället för tillfredsställd. Får bli en stark 2a.
Juu_W (Anmäl)   15/10 2013
Hade högre förväntningar eftersom jag gillar både Defoe och Stormare men den var seg och slutet förstörde mycket av filmen! Nej, det här var en besvikelse och ingen film jag kan rekommendera!
KyLLo (Anmäl)   24/9 2013
Skrämmande och spännande. Sedan skapar miljöer, färger och musik en mysig stämning i filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Anamorph