Anchorman

Originaltitel: Anchorman: The Legend of Ron Burgundy
Regissör:Adam McKay
Utgivningsår:2004

Om Anchorman:

En snobbig nyhetsreporter på 70-talet paras ihop med en ambitiös, kvinnlig kollega som faktiskt är en duktig journalist. Han kommer då till en störande upptäckt: hans perfekta frisyr och mustasch och förmågan att kunna läsa innantill från en teleprompter kanske inte är gott nog åt hans tv-station i San Diego, Kalifornien.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Blades of Glory
Regissör: Josh Gordon, Will Speck
År: 2007
Blades of Glory

Will Ferrell, Christina Applegate, Paul Rudd, Steve Carell, David Koechner, Fred Willard, Chris Parnell, Kathryn Hahn, Seth Rogen, Jack Black, Luke Wilson, Ben Stiller, Tim Robbins, Danny Trejo, Bill Kurtis (röst), Vince Vaughn

Will Ferrell, Adam McKay

Komedi

Recension Anchorman

- valsinger sätter betyg 4 och skriver:
Saturday Night Live har som ingen annan TV-show utgjort grogrund för mängder av USA:s främsta komediaktörer: Bill Murray, Steve Martin, Eddie Murphy, Chevy Chase, Mike Myers, Chris Farley… listan kan göras hur lång som helst. En av senare års mest omtalade förmågor är Will Ferrell – stenansiktet som än så länge mest dykt upp i diverse biroller, men som nu är på väg mot sitt stora genombrott. Ferrell...

Recension av Anchorman - Läs hela!

Filmnummer: 19987
Diskussioner om Anchorman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Anchorman (766 st)
Trangor (Anmäl)   10:10 3/5
Har försökt att se den tre gånger utan att lyckas komma längre än en kvart.
antoneliasson (Anmäl)   21:36 17/3
Blir riktigt dålig runt 30-minutersmärket, men sedan bättre. Många scener efter det träffar helt rätt och blir riktigt roliga. Rekommenderar att den ses med ett finger på snabbspolningsknappen.
Murvel48 (Anmäl)   28/12 2016
Stark etta!
wasteoftime (Anmäl)   27/10 2016
Det här är en film, jag aldrig riktigt förstått mig på dess storhet. Jag har nog sett den tre eller fyra gånger nu, och vissa saker i den är verkligen roliga, inte minst Steve Carrell, som gör en klockren tolkning av "Brick". Men på det hela taget, är det rätt trist alltså. Man får väl ge det lite tummen upp för att försöka göra något slags statement I jämlikhetsfrågan. Det är absolut inte dåligt, men inte bra heller, 0,2 på SH-skalan blir slutbetyget, och ett halvroat leende.
Solidus (Anmäl)   11/9 2016
Det är underbart kul rakt igenom hela filmen med både minnesvärda karaktärer och repliker. För att citera Kurganen: Det är roligt med män som inte har en aning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Anchorman