Anders, jag och hans 23 andra kvinnor

Originaltitel: Anders, jag och hans 23 andra kvinnor
Regissör:Nahid Persson
Utgivningsår:2018

Om Anders, jag och hans 23 andra kvinnor:

Nahid har blivit sviken. Den 49-åriga professionella tennisspelaren Anders Rosén som hon träffar visar sig jonglera relationer med 23 andra kvinnor. Kvinnorna har startat en Facebook-grupp för att dela sina sorger och aggressioner, men Nahid tänker inte deppa ihop. Hon tänker filma. Filmen tar Nahid och Anders på en resa som handlar om svek och ilska men också om vänskap, närhet och kärlek.

Nahid Persson

Dokumentär

Anders, Me and His 23 Other Women

Sverige
Diskussioner om Anders, jag och hans 23 andra kvinnor  (0 diskussioner)
Kommentarer om Anders, jag och hans 23 andra kvinnor (5 st)
haajen (Anmäl)   11:30 23/3
Rätt meningslös film som mest känns som ett personligt försök till ngt slags terapi. Filmen ger ingen förståelse till varför Anders är som han är. Det hela känns ytligt och på ngt sätt konstruerat.
yrkeschaufföre (Anmäl)   22:29 16/1
Den här är kanske intressant om man varit med om något liknande? Modigt av bägge men det gav inte mig så mycket.
mammene (Anmäl)   09:20 13/1
Är lite splittrad inför det här, både fascinerande och obehagligt att lämna ut en annan människa så här, men även sig själv. Anders framställs inte i det bästa dager, men jag kan inte tycka illa om honom, utan funderar om han förstod hur han framställdes, att han sedan utsatts för hot (om det är sant) säger mer om mobben än honom). Funderar också på Nahids roll i det hela. Hur som helst framkallar filmen känslor, är den är modig eller aningslös?
Genstruktur (Anmäl)   23:05 12/1
Sicken lirare!
Bozze80 (Anmäl)   22:35 8/1
En berg och dalbana i känslor. Otroligt intressant och komplext ämne, och människa (Anders). Var längesen jag samtidigt tyckte synd om någon samtidigt som jag tycker att denne är ett riktigt svin, sjukdomar kan verkligen yttra sig på olika vis, tragiskt att det ska drabba så många oskyldiga bara...