Anderssonskans Kalle i busform

Originaltitel: Anderssonskans Kalle i busform
Regissör:Arne Stivell
Utgivningsår:1973

Om Anderssonskans Kalle i busform:

Det snälla busfröet Anderssonskans Kalle ägnar sig denna gång åt bland annat följande: Han spikar fast galoscher. Han drar upp kjolen på Bobergskan. Nys- och klipulver gör sin verkan på en biograf. Fyrverkeripjäser och andra knalleffekter ger viss effekt. Han ser även till att kvarterspolisen Jonsson får en vådlig färd i en barnvagn.

Titel: Anderssonskans Kalle
Originaltitel: Anderssonskans Kalle
Regissör: Rolf Husberg
År: 1950
Genre: Komedi
Anderssonskans Kalle
Titel: Swing it, fröken!
Originaltitel: Swing it, fröken!
Regissör: Stig Olin
Regissör: Charles A Nichols
År: 1946
Genre: Komedi, Familjefilm
Pluto bär ut mjölken

Per-Axel Arosenius, Hans Backlund, Inger Berggren, Tord Tjädersten, Sickan Carlsson, Britta Holmberg, Chris Wahlström, Sten-Åke Cederhök

Emil Norlander, Arne Stivell

Komedi

Sverige
Diskussioner om Anderssonskans Kalle i busform  (0 diskussioner)
Kommentarer om Anderssonskans Kalle i busform (8 st)
Rai (Anmäl)   13/10 2018
Rätt kul film...
Zipper (Anmäl)   25/3 2015
Inte lika bra som första filmen, men så härlig ändå. Sickan är boss.
Fläskkäft (Anmäl)   3/11 2011
Mycket charmigt i all sin enkelhet. Det är egentligen ingen handling utan mer kortare sketcher sammanfogade till en film. Kalle är helskön och det är svårt att motstå Sten-Åke Cederhök. Allt är på buskisnivå, det är taffligt och mycket amatörmässigt gjort, men det funkar så det är bara att luta sig tillbaka och njuta. =)
FabianBom (Anmäl)   10/12 2008
uppföljaren e mer komisk och underhållande, synd bara de ej blev en 3e film
Tunika (Anmäl)   11/5 2008
Min barndom! Fantastisk film. Kan se den hundra gånger om. Hoppas vid Gud de två Anderssonskans Kalle-filmerna (från tidigt 70-tal) ges ut på dvd så man kan bevara ett stycke svensk film med sann humor. Finns hur många citat somhelst att dra från denna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Anderssonskans Kalle i busform