Angel

Originaltitel: Angel
Regissör:Colin Nutley
Utgivningsår:2008

Om Angel:

Efter att ha varit firad rocksångerska på 80-talet har karriären gått utför för Angelica ”Angel” Holst. Nu är det hög tid att kliva tillbaks in i rampljuset - men för att nå toppen krävs mediernas uppmärksamhet och frågan är vilket pris Angel är beredd att betala för att komma dit igen...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Charles T Kanganis
År: 1998
Genre: Komedi, Familjefilm
Dennis slår till igen

Rolf Lassgård, Helena Bergström, Rikard Wolff, Johan Rabaeus, Elisabeth Carlsson, Peter Gardiner

Colin Nutley, Michael Baker

Drama

Sverige

Recension Angel

- crawler sätter betyg 1 och skriver:
Som ett brev på posten dyker Team Colins senaste alster upp på biograferna, och SF håller tummarna för att massorna ska vallfärda till biograferna som vore det självaste schlagerfinalen. Det har ju fungerat förut, så varför inte igen? Ingredienserna är ju desamma: Rolf Lassgård, Rikard Wolff, Jens Fischer bakom kameran och Perry Schaffer vid klippbordet. Och, framförallt, Helena Bergström i huvudrollen....

Recension av Angel - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Angel  (0 diskussioner)
Kommentarer om Angel (92 st)
HerrNenne (Anmäl)   6/1 2018
Faktiskt ganska okej på lite intressant idé rätt länge, där Helena Bergström faktiskt gör det förvånande bra men Rolf Lassgård är lite svår att köpa i sin sliskiga roll. Men det halvtimmeslånga slutet med allt det innebär gör att betyget kryper ner tillbaka efter att ha kämpat sig upp lite innan.
Rai (Anmäl)   12/9 2017
Jag säger som Gunilla Persson: Jag kunde både ha blivit blind, döv och stum, det här var ett mordförsök!!!
stgurgel (Anmäl)   28/9 2016
Enormt pinsamt OCH extremt segt
marxwickstrom (Anmäl)   30/9 2014
FULLKOMLIGT meningslös film! Vad är det man vill berätta? Att det är synd om rockstjärnor vars karriärer hamnat i skym undan och därför måste göra en medial kupp som dessutom känns helt orealistisk!
ch1 (Anmäl)   21/7 2013
Otroligt usel film med rutten story men det slutar väldigt rättvist och man lär sig att vissa saker inte är okej att luras om
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Angel