Angelfist

Originaltitel: Angelfist
Regissör:Cirio H Santiago
Utgivningsår:1993

Om Angelfist :

En kickboxerska måste åka till Filippinerna och tävla för att få reda på varför hennes syster blev mördad.

Titel: The Lost Empire
Originaltitel: Pushed to the Limit
Regissör: Michael Mileham
Genre: Action
Pushed to the Limit

Archie Adamos, Catya Sassoon, Ronald Asinas, Melissa Moore, Denise Buick, Tony Carreon, Roland Dantes, Ken Metcalfe, Joseph Zucchero, Sheila Lintan, Christina Portugal

Anthony L Greene

Angel Fist

Diskussioner om Angelfist  (0 diskussioner)
Kommentarer om Angelfist (2 st)
menschenfeind (Anmäl)   17/12 2013
Handlingen är mer eller mindre Bloodfist med en tjej i stället för Don Wilson vilket får den att kännas som en förstudie för Cirios senare Bloodfist 2050 på något vis. Rätt kassa skådespelare och fighterna är inget vidare - dålig timing som får allt att kännas inövat - men det är underhållande och TV-spelssoundtracket är trevligt. Mycket omotiverad nakenhet, vad man nu tycker om det.
Gordyal (Anmäl)   8/4 2013
Storyn känner vi mycket väl vid det här laget. Två kampsportande bröder, den ena prövar lyckan i skumma turneringar i valfritt asiatiskt land, blir dödad, och den andre blir tvungen att resa till detta asiatiska land, slåss i samma turnering samt försöka ta reda på vem eller vilka som ligger bakom broderns död. Fast i Angelfist handlar det om systrar istället för bröder. Särskilt bra är det givetvis inte, men det blir heller aldrig tråkigt. Högt tempo, mycket våld, lite duschrum och en del toplessfighting – Santiago ger oss vad ”vi alla” vill ha. Igen. (7-/15)