Angelos hämnd

Originaltitel: Avenging Angelo
Regissör:Martyn Burke
Utgivningsår:2002

Om Angelos hämnd:

Frankie Biggio är en hårdkokt livvakt som aldrig gör misstag. Därför är just han utvald att beskydda den mäktiga maffiabossen Angel Allieghieri. Men en dag händer det som inte får hända: vid en överraskande attack blir maffiabossen skjuten till döds!
Se filmen på Plejmo

Regissör: Robert Marcarelli
År: 1999
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
The Omega Code

Madeleine Stowe, Sylvester Stallone, Anthony Quinn, Raoul Bova, Harry Van Gorkum, Billy Gardell

Steve Mackall, Will Aldis

Komedi, Action, Kriminalare

USA, Frankrike, Schweiz
Diskussioner om Angelos hämnd  (0 diskussioner)
Kommentarer om Angelos hämnd (51 st)
lurkan (Anmäl)   6/8 2016
En sån där film man kan ha på i bakgrunden samtidigt som man ligger och slösurfar.
Raimo_1985 (Anmäl)   5/10 2015
Shit, så jäkla fånig action-komedi!!! Men den tar inte sig själv på så stort allvar iallafall, filmen.
Bumbi78 (Anmäl)   18/12 2014
Stallones karriär låg på botten och gubben var uträknad. Men även om den här har svårt för vilken genre den ska tillhöra samt är ordentligt felcastad i flera roller är det inget fullständigt haveri. Känslan finns där och produktionen i stort funkar okej. Sen är ju Stowe löljigt snygg.
Solidus (Anmäl)   9/12 2014
Ett fruktansvärt lidande summerar filmen väldigt bra. Att se Stallone medverka i den här ”komedin” hugger i mitt hjärta. Jag kan både se och känna hans lidande när han, i en av filmens usla scener, försöker förklara för Stowes karaktär att de återkommande fisljuden kommer från ekorrar som blåser upp sig och exploderar. Det är uselt skrivet och uselt genomfört rakt igenom. Why, Sly? Why?
JanneN (Anmäl)   20/11 2014
Hade inte den där idioten mördat Anthony Quinn redan i början av filmen, så kanske den blivit ett strå vassare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Angelos hämnd