Angels in America

Regissör:Mike Nichols
Utgivningsår:2003
Antal betyg:1926 betyg

Om Angels in America:

Amerikansk miniserie i 6 delar. I mitten av 80-talet har AIDS-viruset börjat sprida sig. Prior Walter är smittad och hans älskare Louis lämnar honom.

Titel: Torka aldrig tårar utan handskar
Originaltitel: Torka aldrig tårar utan handskar
Regissör: Simon Kaijser
År: 2012
Torka aldrig tårar utan handskar
Titel: Dallas Buyers Club
Originaltitel: Before Night Falls
Regissör: Julian Schnabel
År: 2000
Before Night Falls

Meryl Streep, Al Pacino, Emma Thompson, Justin Kirk, Ben Shenkman, Mary-Louise Parker, Jeffrey Wright, Patrick Wilson, James Cromwell, Brian Markinson, Simon Callow, Michael Gambon

Tony Kushner

Drama, Fantasy, Mini-serie

Med i listor: Mini-serie Top 50
Filmnummer: 20006
Diskussioner om Angels in America  (0 diskussioner)
Kommentarer om Angels in America (150 st)
Rai (Anmäl)   19/12 2018
Riktigt bra serie, blev tagen och den är 100 gånger bättre än Torka aldrig tårar utan handskar...
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Litsne (Anmäl)   25/11 2015
Jag såg 2,5 avsnitt sedan lade jag ned. Det var bara för ointressant.
AlbinWesley (Anmäl)   2/7 2015
Jag trodde att det skulle vara mer hjärtskärande, jobbigare. Istället var det varmt och vackert, samtidigt som det var skitigt och otrevligt. Oerhört välgestaltade roller, inte bara av Pacino och Streep utan av hela gänget. Mike Nichols bevisar än en gång att han är expert på att överföra dramapjäser till filmat medium.
Gordyal (Anmäl)   8/9 2014
Första akten är något trevande men skvallrar om en bra fortsättning, sedan går det bara utför. Starka och intressanta teman glider över i ett mischmasch av överdramatiskt och ofullständigt babbel proppat med religiösa, politiska, sociala och filosofiska referenser, av vilka jag bara fattar två tredjedelar. Detta betraktar jag som ett plus eftersom de kopplingarna jag förstår enbart är krystade och används som pretentiösa floskler. Men då och då dyker det upp en och annan kanonscen, och på skådespelarfronten lyser såväl Pacino som (överraskande nog) Parker, samt Wright. Så även om denna evighetsresa har sina höjdpunkter så är helheten ren skit! (4+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Angels in America