Animal Factory

Originaltitel: Animal Factory
Regissör:Steve Buscemi
Utgivningsår:2000

Om Animal Factory:

Ron, som är en ung och priviligerad man, sänds till fängelse för marijuana-innehav. Utan egentlig orsak får Earl Copan, en fängelseveteran sedan 18 år tillbaka, faderskänslor för Ron och tar honom under sina vingar.
Se filmen på CDON

Regissör: Dave Moore
År: 2006
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck
Sweeney Todd

Willem Dafoe, Edward Furlong, Danny Trejo, Mark Boone Junior, Seymour Cassel, Mickey Rourke, Tom Arnold, John Heard, Chris Bauer, Rockets Redglare, Jake La Botz, Mark Engelhardt, Edward Bunker, Victor Pagan, Steve Buscemi

Edward Bunker, John Steppling

Drama, Kriminalare

Diskussioner om Animal Factory  (0 diskussioner)
Kommentarer om Animal Factory (94 st)
Yakuza145 (Anmäl)   11:30 11/5
En film om 2 fångar, ena som spenderat mesta tiden av sitt liv i fängelse och den andra som förstagångsstraffad. Den äldre ser något i den yngre som ger honom faderskänslor, någon att ta hand om och som behöver honom.
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
Bumbi78 (Anmäl)   12/11 2015
Egentligen ingen speciell fängelsefilm, men jag gillar den avskalade stilen och hade det inte varit för ett gäng mer eller mindre kända ansikten skulle det nästan varit en dokumentär.
Djason (Anmäl)   22/8 2015
Bra skådisar i en ganska intetsägande fängelsefilm.
Krille80 (Anmäl)   9/11 2014
En fängelsefilm i mängden, varken särskilt speciell eller tråkig, bara mitt emellan. Skådisarna gör väl bra ifrån sig utan att vara lysande, bara mitt emellan. Buscemis regi duger väl utan att vara strålande, bara mitt emellan. Tyckte dock att Mickey Rourkey roll som transa var minnesvärd. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Animal Factory