Ann och Eve - de erotiska

Originaltitel: Ann och Eve - de erotiska
Regissör:Arne Mattsson
Utgivningsår:1970

Om Ann och Eve - de erotiska:

Två svenska kvinnor, Ann och Eve åker på semester till Italien och Jugoslavien. Ann är en cynisk och egoistisk filmkritiker och en erfaren kvinna. Eve en ung flicka på 18 år. Eve tänker gifta sig med sin första stora kärlek, när hon återvänder till Sverige. Ann lämnar Sverige för att glömma en uppslitande kärleksaffär, i vilken hon cyniskt drivit sin älskare, filmregissören Amos Mathews, i döden. Under semestern går Ann in för att bryta ner den oskyldiga och oskuldsfulla Eve. Ann leder Eve mot en avgörande psykisk kollaps genom att arrangera så att flera olika män förför henne.

Titel: Skräcken har 1000 ögon
Regissör: Bo Arne Vibenius
År: 1974
Genre: Vuxenfilm, Action, Thriller
Thriller – en grym film

Gio Petré, Marie Liljedahl, Francisco Rabal, Birger Malmsten, Heinz Hopf, Erik Hell, Olivera Katarina, Bozidarka Frajt

Ernest Hotch

Drama, Thriller, Skräck

Sverige, Jugoslavien
Diskussioner om Ann och Eve - de erotiska  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ann och Eve - de erotiska (8 st)
Gordyal (Anmäl)   28/12 2016
En bitter Mattsson bjuder på en oändligt lång och duktigt tråkig film med ett flertal fräsiga inslag. Lesbisk oljemassage ackompanjerat av cembalospelade dvärg, ett märkligt knivmord, Gio Petré hjälpligt sjungandes Kavaljersvisan inför ointresserad publik, kvinnor som börjar spontandansa utan musik, samt (i synnerhet) "bom-bidi-bom" på lastbilsflaket. (5-/15)
Raimo_1985 (Anmäl)   16/9 2015
Alltså fy helvete. Helt meningslöst, ointressant och astråkigt. Arne Mattssons sämsta film! Jag skiter i att den innehåller symboliken att han blev (orättvist, enligt mig) söndersågad av svenska kritiker-kåren. Inte ens Heinz Hopf kan rädda det här skräpet. Den här filmen är bland de sämsta jag sett. Urgh, gå och duscha....
1jesper1 (Anmäl)   15/4 2014
Vissa scener var väl intressanta, har faktiskt inte så mycket mer att säga om detta.
jlam (Anmäl)   15/4 2014
Och Heinz Hopf är med ja - självklart ;)
Lawton (Anmäl)   14/4 2014
Intressant att en gruppvåldtäkt ackompanjerades av glad jazzmusik. Hm.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ann och Eve - de erotiska