Anna Karenina

Originaltitel: Anna Karenina
Regissör:Bernard Rose
Utgivningsår:1997

Om Anna Karenina:

Anna Karenina är en vacker aristokratisk kvinna. Men överklasslivet i tsartidens Ryssland får henne att känna sig ensam och otillfredsställd. Hon inleder ett förhållande med den unge greven Vronsky.

Titel: Anna Karenina
Regissör: François Ozon
År: 2006
Genre: Drama, Romantik
I väntan på Rosette

Sophie Marceau, Fiona Shaw, Alfred Molina, Sean Bean, Mia Kirshner, James Fox, David Schofield, Phyllida Law, Danny Huston

Bernard Rose

Drama, Romantik

Diskussioner om Anna Karenina  (0 diskussioner)
Kommentarer om Anna Karenina (12 st)
Gigi1943 (Anmäl)   15/5 2013
Nu har jag bestämt mig för att se alla tillgängliga versioner av Anna Karenina. Jag älskade Garbo, men denna med en synnerligen tråkig - för mig okänd - dam var så dålig så jag höll på att somna. Fanns ingen passion, bara några skrikiga utbrott som inte passade damen ifråga, Vronsky (Sean Bean) var hur sur som helst (vem kunde bli kär i den herrn?) och slutet var så opassande så man bara skakade på huvudet. Var fanns tragiken, romantiken och passionen. Suck. Den kan ni skippa, se Garbo istället, oau!
tpb (Anmäl)   25/9 2011
Nej, det är för tråkigt för att hålla mitt intresse vid liv.
Beatrice1 (Anmäl)   4/1 2010
Har inte läst boken så jag fick ingen känsla alls för karaktärerna. De kändes väldigt platta och hela filmem kändes kort. Men kläderna o Sean Bean kunde man ju titta på :).
Bomkia (Anmäl)   9/7 2007
Tragisk rysk såpopera efter Tolstoys roman. Bra skådisar. 3a.
GLO (Anmäl)   8/2 2007
måste se!!