Anna Karenina

Originaltitel: Anna Karenina
Regissör:Joe Wright
Utgivningsår:2012

Om Anna Karenina:

När Anna Karenina möter greve Vronsky upptäcker hon för första gången sin passionerade natur och de inleder en förbjuden kärleksaffär. Anna är gift och har ett barn med den äldre och mycket reserverade Karenin. För att följa sina känslor måste hon lämna hem och barn och utmana alla konventioner. De trångsynta aristokratiska cirklarna i 1800-talets Ryssland dömer obönhörligt och passionen leder oundvikligen mot undergången.
Baserad på romanen "Anna Karenina" av Leo Tolstoj från år 1877.

Titel: The Duchess
Originaltitel: The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover
Regissör: Peter Greenaway
År: 1989
Genre: Drama, Kriminalare
Kocken, tjuven, hans fru & hennes älskare
Titel: Barberaren i Sibirien
Regissör: Sofia Coppola
År: 2006
Film nr.: 42095
Marie Antoinette

Keira Knightley, Aaron Taylor-Johnson, Jude Law, Kelly Macdonald, Matthew Macfadyen, Domhnall Gleeson, Alicia Vikander, Ruth Wilson, Olivia Williams, Michelle Dockery, Emily Watson, Holliday Grainger, Raphaël Personnaz, Cara Delevingne, Alexandra Roach

Tom Stoppard

Drama

Storbritannien
Kommentarer om Anna Karenina (83 st)
Barneyk (Anmäl)   22/7 2018
Joe Wright är så märkligt ojämn! Här används lite speciella filmtekniker som jag inte alls tycker funkar och bara drar mig ur filmen. Känslorna byggs aldrig upp så jag känner aldrig någonting. Och med tanke på hur mycket känslor Wright fått ur mig andra gånger så är det konstigt hur lite han får ur mig här. Men så brukar det vara, för mig har han bara fyror och tvåor. Detta är en av tvåorna.
Rai (Anmäl)   7/3 2018
Funkar att se på...
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
KimEkberg (Anmäl)   11/8 2017
misslyckad. se till att stänga av motionplus på tvn för annars dör du
okidoki (Anmäl)   29/5 2016
En fröjd för ögat, men varför tar regissören inte dramat på allvar. Knightley är riktigt usel, grimaserar utan att övertyga. Sympatierna går till maken.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Anna Karenina