Annabelle: Creation

Originaltitel: Annabelle: Creation
Regissör:David F Sandberg
Utgivningsår:2017

Om Annabelle: Creation:

Flera år efter deras lilla flickas tragiska död, välkomnar en dockmakare och hans hustru en nunna och flera föräldralösa flickor, men den besatta dockan Annabelle tänker inte låta flickorna få någon lugn och ro.

Titel: The Conjuring
Regissör: John R Leonetti
År: 2014
Genre: Skräck
Annabelle

Miranda Otto, Anthony LaPaglia, Samara Lee, Brad Greenquist, Lulu Wilson, Talitha Eliana Bateman, Stephanie Sigman, Mark Bramhall, Grace Fulton, Philippa Coulthard, Tayler Buck, Lou Lou Safran, Joseph Bishara, Alicia Vela-Bailey, Lotta Losten

Gary Dauberman

Thriller, Skräck, Mysterium

Annabelle 2

Diskussioner om Annabelle: Creation  (0 diskussioner)
Kommentarer om Annabelle: Creation (32 st)
Ranma (Anmäl)   01:28 14/7
Helt okej skräckfilm, den ser bra ut och manus är väl också helt okej. Dock, som någon annan också skrivit, så hade det varit ett lyft med lite mer framträdande karaktärer. Sedan har jag själv lite svårt för att riktigt kunna gilla en film när jag ser hälften av den med fingrarna framför ögonen, men på det hela taget absolut godkänd. 2+/3-
Tatty (Anmäl)   19:41 8/4
Spännande film! Pirrig av det som som händer i filmen och blev nervig av dockan.
Murvel48 (Anmäl)   13/8 2018
Helt okej skräckis!
Tsurugi (Anmäl)   8/7 2018
Mycket bättre än första filmen. Stark tvåa, klart acceptabel skräckfilm.
Bumbi78 (Anmäl)   22/3 2018
Bättre än första Annabelle, men fortfarande en rätt intetsägande rysare proppfull av jumpscares. Filmen är dock rätt snyggt inslagen och höll ändå intresset uppe.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Annabelle: Creation